FANDOM

Łza Avo (ang. Avo's Tear) — dobry odpowiednik miecza Aeonów, możemy go zdobyć jeśli zniszczyliśmy miecz Aeonów po walce z Jackiem Rzeźnikiem.

Na przerywniku filmowym po uwolnieniu/zabiciu proroków Mistrz Gildii powie nam, że Maze szukał Łzy, po tym wystarczy znaleźć jego dziennik w wieży i pogadać z bohaterami na dziedzińcu pod wieżą, przeczytać jeden z czterech nagrobków. Takim sposobem zdobywamy miecz.

Warto zauważyć, że w następnych częściach Fable można znaleść informacje, że bohater był dobry i dzierżył miecz Aeonów, co jest nie możliwe, bo Teresa pojawia się w dalszych częściach możliwe, że było to niedopatrzenie ze strony twórców albo celowy "błąd".

OpisEdytuj

Miecz ten został natchniony niezwykłą mocą, kiedy wielki Mag Gildii, Solcius, użył go przy okazji zaklęcia mającego zamknąć potężny wir. Przez długi czas funkcjonował wśród akolitów jedynie jako mit. Jego moc dorównuje nawet Mieczowi Aeonów.

HistoriaEdytuj

Fable

Bohater z Łzą Avo

Łza Avo została wykłuta przez Nostro, założyciela Gildii Bohaterów. Wyglądem miał przypominać Miecz Aeonów, o którym Nastro słyszał historie od Kosy. Gdy Kamiennej Altanie zagrażało niebezpieczeństwo w postaci wielkiego, magicznego wiru bohater imieniem Solcius skoncentrował w tym mieczu całą swoją wolę i zamknął wir. W tej chwili miecz przepadł, aż do czasu zdobycia go przez Bohatera z Dębowej Doliny.