A Hero’s Tale – minigra przeglądarkowa udostępniona na stronie fable2.xbox.com, koncentrująca się na przygodach małego chłopca i będąca prequelem Fable II. Ukończenie jej odblokowuje w Fable II skrzynię ze skarbem ukrytą w jaskiniach Gildii.

Fabuła i rozgrywka Edytuj

Historia opowiedziana w grze prezentowana jest w formie przedstawienia wystawianego przez teatr z Bowerstone w tawernie Krowa i Gorset. Przedstawia opowieść o młodym chłopcu, którego rodzina została zabita przez białego wilkołaka. Chłopiec stara się odnaleźć bestię i zemścić się na niej. Kiedy dorasta i staje się Bohaterem, kontrolę nad nim przejmuje gracz, który decyduje, czy będzie on dobrą, czy złą postacią. Gracz decyduje również o tym, której z trzech kobiet udzielić pomocy – kobieta ta zostanie następnie żoną Bohatera. Ostatecznie gracz wybiera jedną z trzech koron, która – jeżeli posiada konto w usłudze Xbox Live – pozwalała na przesłanie przedmiotów na konto za pośrednictwem adresu e-mail. Pierwsza korona wykonana była z drewna, druga była typową koroną królewską, wykonaną ze złota i inkrustowaną klejnotami, a trzeba miała bardziej złowieszczy wygląd i ozdobiona była kolcami.

Początkowo historia rozgrywa się w pobliżu Bowerstone, gdzie bohater widzi młodego Arfura ściganego przez Gilesa. Następnie przenosi się do nowego miasta, nieodwiedzanego w żadnej innej grze z serii FableSouthcliff. Pod koniec gry okazuje się, że bohater ukrył swój skarb w jednej z jaskiń, okazującej się być Komnatą Przeznaczenia, żeby któregoś dnia mógł go odnaleźć jego potomek.

Chociaż była to niewielka gra, przeznaczona wyłącznie na przeglądarki, do udźwiękowienia jej zatrudniona została Zoë Wanamaker, w serii Fable udzielająca głosu Teresie. Akcja gry rozgrywa się na około dwadzieścia lat przed wydarzeniami z Fable II, na co wskazuje wiek Arfura i Gilesa. Biorąc to pod uwagę, niewykluczone, że Bohater Southcliff jest ojcem Bohatera z Bowertsone.

Nagrody Edytuj

  • Lalka bohatera i tatuaż na twarz i ciało, sprawiający, że wzrastał poziom atrakcyjności postaci – otrzymywane ze wybranie korony Bohatera.
  • Apokaliptyczny różowy barwnik i podręcznik uczący nowego gestu „udawany atak” – po wybraniu korony tyrana.
  • Trzyczęściowy kostium kurczaka – po wybraniu korony wędrowca.

Strona internetowa Edytuj

Obecnie strona internetowa, na której można było zapoznać się z A Hero’s Tale, jest zamknięta. Przez pewien czas przedmioty, które oferowała, można było zdobyć za pośrednictwem strony http://fableservice.lionhead.com/experience/, jednak i ona ostatecznie została zamknięta. Po zamknięciu usługi na stronie widniał komunikat: „Niestety, po blisko czterech latach nastał czas, żeby zamknąć skrzynię w Komnacie Przeznaczenia w Fable II. Bawcie się dobrze w Albionie!”

Błędy Edytuj

  • Sporadycznie zdarzało się, że mimo ukończenia gry, w Fable II nie odblokowywała się skrzynia ze skarbem. Potencjalnym rozwiązaniem tego problemu było wyjście z gry i ponowne uruchomienie konsoli.

Seria Fable
Trylogia Fable · Fable: Zapomniane opowieści (Fable Anniversary) · Fable II · Fable III · Fable Trilogy
Pozostałe gry Spin-offy The Journey · Heroes · Fortune · Legends
Minigry A Hero’s Tale · Fable II Pub Games · Coin Golf
Publikacje Powieści The Balverine Order · Blood Ties · Edge of the World · Blood of Heroes
Opowiadania Reaver · Jack of Blades · Theresa