FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Archontowie byli starożytnymi władcami Starego Królestwa. Pierwszym Archontem był William Black, który urósł w siłę po uwolnieniu Albionu z despotycznej władzy Dworzan. William Black był również pierwszym uwiecznionym Użytkownikiem Woli, który zapoczątkował linię rodu pełnego potężnych Bohaterów, którzy pójdą zmieniać i kształtować świat wielokrotnie.

Pod panowaniem William'a, Albion wszedł w złotą erę pokoju i dobrobytu, lecz bitwa z Dworzanami i jego czasem spędzonym w Pustce osłabiła jego ciało i zainfekowała go niszczycielską chorobą. W obliczu rozkładu, zniknął ze świata, zostawiając jego dzieci, które bez wrogów, które mieliby pokonywać, urosły na małostkowe, egoistyczne i okrutne, które rozpoczęły zepsucie Starego Królestwa.

Archontowie – jako klasa rządząca – dobiegła końca wraz z dniem, kiedy Iglica po raz pierwszy została aktywowana.

Znani potomkowie linii rodu ArchontówEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wszyscy Archontowie i ich kolejne więzy krwi - mówi się, że są nieśmiertelne (księga w grze Living Forever: The Immortalists stwierdza, że poza sporem, iż Archontowie byli obdarowywani życiem wiecznym i Kosa jest prawdopodobnie jednym z nich), aczkolwiek, jak widać w serii Fable z Rose, Scarlet Robe i Bohaterem z Kamiennej Altany w Fable III, mogą oni umrzeć bądź zostać zabitym. W praktyce jednak, tenże rodzaj nieśmierelności mógł nie obejmować innych członków linii rodu, ponieważ Scarlet Robe widocznie zestarzała się w ciągu lat przed jej śmiercią, jak i również jej syn, Bohater z Dębowej Doliny, gdzie powiedziano, iż zmarł z powodu sędziwego wieku.
  • Pojęcie "Archontowie" odwołują się do wykonawczych władców Starożytnych Aten.
  • Archon (Archont), to greckie słowo oznaczające "władcę lub "lorda".