FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Bohater z Brightwall, znany również jako książę lub księżniczka, następnie jako król lub królowa – główny bohater Fable III, a zarazem drugie dziecko Bohatera z Bowerstone. Na samym początku gry gracz ma wybór pomiędzy postacią męską i żeńską.

Gra rozpoczyna się, kiedy książę lub księżniczka Albionu są w wieku nastoletnim. Pierwsza główna część gry, Droga do władzy, wymaga od Bohatera zdobycia poparcia dla rewolucji, mającej na celu obalenia jego despotycznego brata, króla Logana. Bohater składa mnóstwo obietnic ludziom, których poparcie pragnie zdobyć. Następnie, kiedy obejmie rządy nad Albionem, może spełnić obietnice lub nie dotrzymać słowa.

Tytuł Bohatera z Brightwall towarzyszy postaci od prawie samego początku gry. Nadaje mu go Samuel, główny bibliotekarz Akademii Brightwall, po tym, jak Bohater obiecuje ponownie otworzyć Akademię.

Biografia Edytuj

Początki Edytuj

Bohater prowadził szczęśliwe i pozbawione zmartwień życie w zamku królewskim, czas spędzając m.in. na naukach szermierki pod okiem sir Waltera Becka, podczas gdy wszystkim za niego zajmował się Jasper i pozostała zamkowa służba. Wszystko zmieniło się w dniu, kiedy pod zamkiem pojawili się protestujący, domagając się detronizacji Logana oraz zmniejszenia wyzysku i ucisku, jakiego doznawali za jego rządów. Bohater, za namową Elizy lub Elliota, podsłuchuje rozmowę króla, który nakazuje rozstrzelać rewolucjonistów, a następnie – również za namową przyjaciela – zaprotestować przeciwko zabijaniu niewinnych. Logan, niezadowolony z tego, że ktoś mu się przeciwstawia, stwierdza, że Bohater jest już wystarczająco dorosły, żeby samodzielnie podejmować decyzje o życiu i śmierci mieszkańców. Stawia mu ultimatum: jeżeli zdecyduje się uratować buntowników, zginie Eliza/Elliot, lub na odwrót.

Wieczorem tego samego dnia Bohater, wraz z Walterem, Jasperem i psem, uciekają z zamku poprzez znajdującą się pod nim kryptę. Tam książę udowadnia, że jest prawdziwym Bohaterem, po wzięciu do rąk pieczęci Gildii wchodząc na drogę do władzy i zdobywając od Teresy rękawicę pozwalającą rzucać czar kuli ognia. Teresa doradza mu zgromadzenie jak największej liczby sojuszników, którzy poprą jego prawa do tronu i pomogą mu obalić Logana. Po opuszczeniu drogi do władzy i przedarciu się przez ciążące się pod miastem tunele, Bohater i jego sprzymierzeńcy odnajdują teleport, który przenosi ich do Sanktuarium jego ojca.. Stamtąd wyrusza w podróż mającą na celu pozyskanie sojuszników, którzy poprą go w rewolucji przeciwko Loganowi.

Rewolucja Edytuj

Pierwsi sojusznicy Edytuj

Pierwszym celem Bohatera jest obóz Mieszkańców w Dolinie Mistpeak, gdzie wyrusza wraz z Walterem za jego namową. Przywódca Mieszkańców, Sabin, w zamian za zaufanie i oddanie swoich ludzi pod dowództwo księcia żąda dowodu na to, że naprawdę jest on Bohaterem. Udaje się więc do Relikwiarza pod Akademią Brightwall, gdzie zdobywa pamiątkę po swoim ojcu – pozytywkę, której użył do pokonania Luciena Fairfaksa. Kiedy bierze ją do rąk, zostaje przeniesiony na drogę do władzy, gdzie Teresa pokazuje mu, jak daleko sięga szaleństwo Logana, przekonując tym samym Bohatera, że należy go powstrzymać. Następnie Bohater zajmuje się najemnikami, którzy dręczą Mieszkańców. Przebrany za jednego z najemników, dostaje się do ich obozu i staje do walki z ich przywódcą, Sakerem, zabijając go lub darując mu życie i zyskując sojusznika. Ostatnią próbą Mieszkańców jest przekonanie mieszkańców Brightwall, żeby podzielili się z nimi żywnością, co Bohaterowi udaje się osiągnąć poprzez pomaganie mieszkańcom, którzy stają się bardziej hojni. Kiedy ludzie z Brightwall wyruszają do obozu Mieszkańców z zapasami żywności, Samuel – miejscowy bibliotekarz – nadaje księciu tytuł Bohatera Brightwall, prosząc o ponowne otwarcie Akademii, kiedy dojdzie do władzy. Dzięki wykonaniu trzech prób Mieszkańców i udowodnieniu, że jest Bohaterem, księciu udaje się zdobyć ich poparcie, w zamian za obietnicę oddania gór w ich władanie, kiedy zakończą się już rządy Logana.