FANDOM

Bohaterowie – ponadprzeciętne jednostki, które mistrzowsko opanowały trzy bohaterskie dziedziny: siłę, umiejętności i wolę. Pierwszym znanym Bohaterem był William Black, który w czasach starożytnych ocalił Albion przed Dworzanami, używając do tego magicznych zdolności nazywanych „mocami woli”.

Charakterystyka Edytuj

Od czasów starożytnych Albion przemierzało wielu Bohaterów – tak prawych, jak i złych – wykonujących zadania zlecane im przez mieszkańców. Zadania takie przynosiły im sławę i złoto. Zleceń mogli podejmować się w Gildii Bohaterów, jednak do ich przyjęcia musieli być odpowiednio sławni. Dzięki staraniom Tkacza, Bohaterowie mogli swobodnie wybierać pomiędzy ścieżką dobra lub zła.

Nie wszyscy Bohaterowie posiadali takie same talenty, większość była w stanie opanować w stopniu biegłym lub mistrzowskim z reguły jedną dyscyplinę. Zdarzały się jednak wyjątki, jak chociażby Grom, który był nie tylko silny, ale opanował również rzucanie czaru błyskawicy. Ze względu na wielki wzrost i biegłość w walce mógł również w jakimś stopniu opanować dziedzinę umiejętności, jednak wzrost nie jest, jak się wydaje, czynnikiem decydującym, tym bardziej, że Bohater Umiejętności był raczej niewysoki. Niewykluczone, że do zwiększenia postury konieczne było mistrzowskie opanowanie wszystkich talentów z dziedziny umiejętności, tak jak miało to miejsce w przypadku woli.

Bardzo niewielu Bohaterów posługiwało się wszystkimi trzema dziedzinami. Należą do nich m.in. Bohater z Dębowej Doliny, Bohater z Bowerstone i Bohater Brightwall, jednak wszyscy oni wywodzą się bezpośrednio z rodu archonta Williama Blacka. Prawdziwi potomkowie tego rodu prawdopodobnie są w stanie mistrzowsko opanować wszystkie trzy dyscypliny. Tym niemniej, Bohater Brightwall do rzucania czarów potrzebował specjalnych rękawic, co może sugerować, że na przestrzeni wieków zdolności rodu archonta powoli zaczęły zanikać. Z drugiej jednak strony, stosowanie rękawic mogło wynikać z faktu, że Bohater Brightwall nigdy nie był szkolony w korzystaniu z czarów.

Historia Edytuj

Narodziny Edytuj

Bohaterowie poszczycić mogą się długą historią i tradycją, sięgającą jeszcze czasów Starego Królestwa. Po tym jak William Black, pierwszy Bohater, zniszczył grupę nadprzyrodzonych istot znanych jako Dworzanie, zjednoczył Albion jako jedno królestwo i doczekał się kilkoro potomków. Pierwsze dzieci archonta, nie mając żadnych wrogów, z którymi mogliby walczyć, stali się małostkowi i okrutni. Nazwali samych siebie „Bohaterami” i wykorzystywały wolę do siania terroru wśród Albiończyków. Zniesmaczony ich zachowaniem archont zniknął, pozostawiając królestwo bez opieki. U schyłku Starego Królestwa ostatni archont nakazał wybudowanie Iglicy Zniszczenia, ukierunkowującej wolę na cały Albion. Doprowadziło to do powstania wyłomu pomiędzy krainą a Pustką, przez który przedostał się Pełzacz. Trzech największych Bohaterów ówczesnego królestwa – Słońce, Płomień i Kamień – podjęło próbę powstrzymania zagrożenia, co doprowadziło do potężnej eksplozji, która zniszczyła Stare Królestwo.

Doprowadziło to do chaosu i anarchii, trwających przez wiele stuleci. Okres ten nazywany jest wojnami ugoru, został jednak zakończony wraz z niespodziewanym pojawieniem się bandyty Nostra. Za namową swojego mentora, Kosy, zebrał odważnych mężczyzn i kobiety z całego królestwa i założył Gildię Bohaterów, którzy chronili królestwa przed złem i niegodziwością. U szczytu potęgi Nostro został zepsuty przez swoją żonę, Magdalenę, co przyczyniło się również do zepsucia Gildii, która zamieniła się w wylęgarnię zwykłych najemników. Po śmierci Nostra Gildia jednak przetrwała i stała się jego dziedzictwem, działającym jeszcze przez kilkaset lat.

Upadek Edytuj

Po śmierci Nostra kolejni mistrzowie Gildii nie oceniali jednak moralności szkolonych przez siebie osób. Chociaż wszyscy oni nosili miano Bohaterów, jedni – jak na bohaterów przystało – pomagali ludziom, inni parali się rozbojami, kradzieżami i morderstwami. Doprowadziło to do tego, że kilkadziesiąt lat po śmierci Jacka Rzeźnika i zniknięciu Bohatera z Dębowej Doliny, ludzie przestali darzyć Bohaterów szacunkiem, a zaczęli traktować jak brzemię. Albiończycy uznali, że po zabiciu Jacka Bohaterowie stali się przeżytkiem i nie potrzebują ich, ponieważ nie istnieje żadne realne zagrożenie, przez którym mogliby ich chronić. Chociaż wciąż istnieli Bohaterowie, którzy wywiązywali się z obietnic ochrony Albionu, sytuację pogarszali ci o wątpliwej moralności, którzy m.in. okradali i zabijali wieśniaków. Doprowadziło to do tego, że mieszkańcy Albionu zaczęli się buntować przeciwko Bohaterom. Wielką pomocą dla pospólstwa okazała się sprowadzana z Samarkandu broń palna, która wyrównywała ich szanse w walce z dobrze wyszkolonymi wojownikami. Mistrz Gildii, świadomy istniejącego problemu, nie podejmował żadnych działań mających na celu załagodzenie konfliktu, co ostatecznie doprowadziło do rozlewu krwi w Bowerstone, a następnie spalenia przez rozwścieczony tłum siedziby Gildii Bohaterów.

Po tym wydarzeniu Bohaterowie stali się ścigani i mordowani. Każdy, kto choć trochę przypominał Bohatera, był zabijany przez rozwścieczonych mieszkańców, a nastroje antybohaterskie ogarnęły cały Albion. Arena w Lesie Wiedźm, na której jeszcze kilkadziesiąt lat wcześniej ludzie oglądali pojedynki Bohaterów, stała się miejscem ich kaźni, gdzie wykonywano egzekucje ku uciesze gawiedzi.

Odrodzenie Edytuj

U schyłku nowej epoki, blisko pięćset lat po śmierci Jacka, Bohaterowie zostali już zapomniani, a przetrwali jedynie w bajkach dla dzieci. Ich powrót rozpoczął się od Bohatera z Bowerstone, który – po pokonaniu Luciena Fairfaksa i uratowaniu krainy przed zagrożeniem w postaci reaktywowanej Iglicy Zniszczenia – zdołał ponownie zjednoczyć kraj pod swoim przywództwem i stał się królem Albionu. Po jego śmierci, jedynymi bohaterami pozostały jego dzieci, wieszczka Terasa i tajemniczy łotr znany jako Łupieżca.

Po tym, jak Bohater Brightwall zasiadł na tronie i został nowym królem, cały Albion obwieszony został plakatami zwiastującymi wspaniały powrót Bohaterów. Wskazuje to, że w czasach rewolucji przemysłowej, ze względu na działania Bohatera z Bowerstone i Brightwall, Albiończycy ponownie traktują Bohaterów jako postacie pozytywne.

Pięćdziesiąt lat po tym, jak Albion został uratowany przed zagrożeniem ze strony Pełzacza, Bohaterowie dosłownie zniknęli. Zniknięcie uwielbianego przez mieszkańców Króla Bohatera, a następnie uwięzienie go przez Ciemność w Samarkandzie, w połączeniu z faktem, że najprawdopodobniej nie doczekał się potomków, sugeruje, że nie istnieją już żadni Bohaterowie w bezpośredniej linii wywodzący się z rodu archonta. Zmusiło to Teresę do uczynienia Bohaterem Gabriela, przypadkowego Mieszkańca, który ocalił ją przez Pożeraczem.

Znani Bohaterowie Edytuj

Poniżej znajduje się lista potwierdzonych Bohaterów, należy mieć jednak na uwadze, że nie wszyscy oni należeli do Gildii.

Potencjalni Bohaterowie Edytuj

  • Arken – pozostawiony na śmierć podczas masakry Olaganu, kiedy stworzył Łuk Arkena
  • Zuna Daichi – pierwotna właścicielka legendarnej katany Daichi
  • Ben Finn – szczycił się sprawnością w korzystaniu z broni palnej; niewykluczone, że posiadał bohaterskie moce z dziedziny umiejętności
  • Gabriel
  • Hal – wojownik, który przedostał się do Albionu przez szczelinę w czasie
  • Hallik – zły użytkownik woli ze Starego Królestwa, twórca przywoływaczy
  • Palgan – użytkownik woli ze Wschodu
  • Rozpruwacz – bandyta z Brightwood, posiadający pewne umiejętności w korzystaniu z woli
  • Saler Sprawiedliwy – auroryjski wojownik, którego żołnierze zmiażdżyli ogromne ilości legionó1) zagrażających Aurorze
  • Tannar Wielki – starożytny auroryjski wojownik
  • Wellow – władca północnych krańców Starego Królestwa i pierwszy właściciel Młota Wellowa
  • Wicker – uznany strzelec i pierwotny właściciel Czerwonego Smoka, zabity przez Łupieżcę
  • Zachary – użytkownik woli czekający na wejście do Tygla
  • Darius Zing – przywódca Gildii Rozbójników, posiadający pewne umiejętności w korzystaniu z woli
  • Biały Sędzia – pierwotny właściciel Stali Sędziego
  • Elda i Essa – twórczynie Prekursora
  • Huw Olbrzym – olbrzymi mężczyzna i pierwszy właściciel Prekursora
  • Lalkarz – twórca Maczugi Lalkarza
  • Orkon – niewielkiej postury wojownik, który unikał społeczeństwa i mieszkał w górach, pierwotny właściciel Pałki Orkona
  • Ralf – bohater Historii miłosnej, najprawdopodobniej postać fikcyjna
  • Saker – wysoki i silny przywódca bandytów, posiadający umiejętność ciskania płomieniami z rąk
  • Szabla – bohaterski farmer i pierwotny właściciel Ubijaka
  • Wariatka Mary – królowa bandytów i pierwotna właścicielka Przekłuwacza
  • Eva Wretcher – pierwotna właścicielka Ostrza Wretchera
  • Żmija – pół wojowniczka, pół wiedźma, dawniej właścicielka Calavery

Ciekawostki Edytuj

  • Jeden z ekranów ładowania w Fable II tłumaczy, że Bohaterowie mogą przeżyć upadek z wysokości, który pogruchotałby kości większości ludziom. Tłumaczy to, dlaczego Bohater z Bowerstone przetrwał upadek z pracowni Luciena.
  • Bohaterowie wywodzący się w prostej linii z rodu Williama Blacka rzekomo żyją dłużej, niż inni.
  • Wszyscy grywalni Bohaterowie trylogii Fable to młodsze rodzeństwo, których starsi bracia/siostry nie posiadają w ogóle mocy lub posiadają ich bardzo niewiele. Jedynym wyjątkiem jest Teresa.
  • Znane są dwie osoby wywodzące się z rodu archonta, a które nie są biegłe w żadnej z bohaterskich dziedzin: Róża i Logan.
  • Jedyną osobą niewywodzącą się z rodu archonta, a władającą wszystkimi trzema dziedzinami, jest dowódca Milton, główny antagonista dodatku Traitor’s Keep do Fable III. Używa on połączenia technologii i alchemii do skopiowania wyglądu i umiejętności Bohatera Brightwall, ale ostatecznie zostaje przez niego pokonany.