FANDOM

Bowerstone (w polskiej wersji Zapomnianych opowieści: Kamienna Altana) – stolica i największe miasto Albionu, położone nad morzem. W dawnych czasach na północ od miasta mieściła się siedziba Gildii Bohaterów. W dużej mierze dzięki nadmorskiemu położeniu, Bowerstone od najdawniejszych czasów stanowiło centrum ekonomiczne krainy. Na przestrzeni wieków wyewoluowało od dobrze prosperującego miasta-państwa w ogromne i tętniące życiem miasto stanowiące stolicę królestwa, rozrosło się również znacznie, dzieląc na wiele dzielnic.

Historia Edytuj

Bowerstone „poszczycić” może się długą historią kradzieży, morderstw, gangów i wojen. Jeden z najbardziej znanych konfliktów rozegrał się w mieście, kiedy zły czarodziej otworzył portal z zamiarem zniszczenia Bowerstone, został jednak powstrzymany przez potężnego maga z Gildii, Solciusa, który zakończył jego żywot przy użycia miecza Łza Avo. Jednym z najwcześniejszych znanych władców Bowerstone była Magdalena.

Czasy Bohatera z Dębowej Doliny Edytuj

Zobacz też: Kamienna Altana

W czasach Bohatera z Dębowej Doliny miasto rządzone było przez burmistrz Elvirę Grey, wywodzącą się bezpośrednio z rodu Magdaleny. W owym okresie większość towaru przechodziło przez nabrzeże, a głównym źródłem dochodów miasta był handel z Dębową Doliną i Sadami. Na czele straży miejskiej stał szeryf, a broń w mieście nosić mogli wyłącznie strażnicy. Miasto dzieliło się wtedy na dzielnicę południową, zamieszkiwaną przez mniej zamożnych mieszkańców, w której mieściła się większość sklepów i jedyna szkoła w Albionie, oraz północą, zamieszkiwaną przez bogaczy, mieszcząca m.in. dom burmistrza. W części północnej przez pewien czas mieściło się również tymczasowe więzienie.

Kilkadziesiąt lat po pokonaniu Jacka Rzeźnika, kilkoro bohaterów zaatakowało Bowerstone, co doprowadziło do bitwy, której skutkiem był początek końca Bohaterów.

Narodziny królestwa Edytuj

Zobacz też: Bowerstone (Fable II)

Miastu udało się otrząsnąć po ataku i w ciągu kilkuset następnych lat znacząco się rozrosło, stając się największym i najbardziej bezpiecznym miastem w Albionie. W czasach Bohatera z Bowerstone, miasto dzieliło się na kilka dzielnic, w tym cmentarz, rynek i Starówkę, a jego najbardziej charakterystyczną lokacją był zamek zamieszkiwały przez burmistrza, a zarazem najbogatszego mieszkańca, Luciena Fairfaksa.

Bowerstone zmienia się, w zależności od decyzji podejmowanych przez Bohatera. Jeżeli był on dobry, miasto znacząco się rozwinęło, pojawiło się w nim więcej sklepów, straganów, wypielęgnowanych płotów i klombów, a poruszanie się po nim jest znacznie prostsze ze względu na większą przestrzeń. Jeżeli Bohater był egoistyczny, miasto zamieniło się w slumsy pełne biedoty, a Bohater zyskuje możliwość pracy dla Stowarzyszenia Zabójców. Trudniej jest się po nim również poruszać, jest w nim bowiem mniej miejsca, a częstym widokiem są rozbite powozy.

Rewolucja przemysłowa Edytuj

Zobacz też: Bowerstone (Fable III)

Dzielnice Edytuj

Fable i Zapomniane opowieści
Fable II
Fable III

Przypisy