Poniżej znajduje się lista piętnastu demonicznych wrót, na które można natrafić w Albionie w Fable, Fable: Zapomnianych opowieściach oraz w Fable Anniversary, jak również opisanie sposobu na ich otwarcie oraz informacje o nagrodach, jakie skrywają. Ostatnie trzy wrota na liście nie pojawiają się w podstawowej wersji gry, a jedynie w rozszerzonej i zremasterowanej.

Gildia Bohaterów Edytuj

  • Wymagania: zapal przy wrotach latarnię (musi znajdowywać się w ekwipunku)
  • Nagroda: eliksir życia, tatuaż, księga zaklęć, książka
  • Uwaga: w podstawowej wersji Fable wrota nie otworzą się, jeżeli przyjęto kartę misji Spróbuj powstrzymać Jacka.

Wąwóz w Wielkim Lesie Edytuj

  • Wymagania: zabij przed wrotami wielu wieśniaków i/lub ochroniarzy, bądź w 100% zły, zjedz przed wrotami jedenaście chrupiących kurczaków
  • Nagroda: Oskard Wellowa

Różany Domek Edytuj

Jaskinie w Wielkim Lesie Edytuj

Bagna w Wielkim Lesie Edytuj

Kurhany Edytuj

Dom Greyów Edytuj

Porzucona droga Edytuj

Sękowa Polana Edytuj

  • Wymagania: przy użyciu łuku lub kuszy należy strzelić we wrota, zadając dostateczną ilość obrażeń. Należy zrobić to bronią o co najmniej hebanowej jakości. Możliwe jest również użycie zwykłego łuku/kuszy i wzmocnienie jego działania poprzez czar wiele strzał lub wystrzelenie w nie czaru kula ognia na poziomie co najmniej trzecim.
  • Nagroda: eliksir życia

Głazy w Lesie Wiedźm Edytuj

  • Wymagania: wystukanie na pobliskich głazach liter w takiej kolejności, żeby złożyły się na imię wrót – HITS.
  • Nagroda: ulepszenie zdrowia, kolczugowe spodnie, klejnoty, książki, możliwość wykonania zadania i poczynienia postępów w głównym wątku fabularnym.
  • Uwaga: jeżeli Bohater wystuka „SHIT”, zostanie zaatakowany przez wilkołaki.

Cmentarz Lychfield Edytuj

  • Wymagania: pomóż Nostrowi, odzyskując elementy jego pancerza i zwracając je do sarkofagu
  • Nagroda: możliwość wykonania zadania i poczynienia postępów w głównym wątku fabularnym.

Wzgórze Kata Edytuj

  • Wymagania: pokonaj Groma
  • Nagroda: Hełm Groma, ulepszenie many, srebrny klucz, możliwość wykonania zadania pobocznego
  • Uwaga: wrota służą wyłącznie do tego, żeby zapobiec ucieczce Bohatera przez walką z Gromem. Jeżeli Bohater zdecyduje się ujawnić występki lady Grey, nie dojdzie do walki z Gromem, a wrota się nie otworzą. Istnieje jednak sposób, żeby dostać się do tego obszaru poprzez wykorzystanie oszustw. W pobliżu półki, z której spada się podczas walki z Gromem, znajduje się skrzynia. Stań najbliżej jej lewej strony, jak to tylko możliwe, wykorzystaj pieczęć Gildii, żeby teleportować się gdzieś indziej, a następnie wykorzystaj ją ponownie, żeby wrócić. Tym sposobem niemożliwe będzie zdobycie trofeum w postaci hełmu Groma ani przejście przez drzwi, jednak ulepszenie many i srebrny klucz będą dostępne dla gracza.

Burdel w Mrocznym Lesie Edytuj

  • Wymagania: odbycie stosunku seksualnego co najmniej 10 razy
  • Nagroda: kapelusz alfonsa

Punkt obserwacyjny Edytuj

  • Wymagania: pokonaj Jacka Rzeźnika
  • Nagroda: Ogniste Serce, możliwość wykonania zadania i poczynienia postępów w głównym wątku fabularnym.

Nekropolia Edytuj

  • Wymagania: oddaj drzwiom wszystkie posiadane przez siebie srebrne klucze
  • Nagroda: Siewca Sierot
  • Uwaga: przekazanych wrotom kluczy nie można w żaden sposób odzyskać.

Zobacz też Edytuj