FANDOM

Droga do władzy – alternatywny wymiar, zamieszkiwany przez Teresę podczas rewolucji przemysłowej w Albionie. Wprowadzony w Fable III jako system pozwalający na rozwijanie postaci i zredukowania ilości menu, prawie w grze nieobecnych – większość z nich zastąpiona została przez Sanktuarium i drogę do władzy właśnie.

Charakterystyka Edytuj

Droga do władzy jest prostą lokacją, składającą się z krętej ścieżki, na której stoi kilka bram, otwieranych dopiero w momencie, kiedy Bohater Brightwall osiągnie odpowiedni etap swojej podróży. Każde przejście przez bramę traktowane jest jako swojego rodzaju awans na wyższy poziom. Przewodniczką Bohatera po drodze do władzy jest Teresa, a do lokacji dostać można się poprzez teleport w Sanktuarium.

Pomiędzy bramami znajdują się skrzynie, do otwarcia których niezbędne są pieczęcie Gildii. Każda skrzynia zawiera elementy wpływające na rozgrywkę – od barwników i pakietów gestów, poprzez możliwość nabywania domów i biznesów, po umiejętności bojowe i czary oraz ich ulepszenia. Skrzynie oznaczone są odpowiednimi kolorami i symbolami, informującymi, na jaki element rozgrywki wpływają. Niebieskie z ikoną miecza zwiększają umiejętności posługiwania się bronią białą, żółte z kuszą – bronią dystansową, a czerwone z błyskawicą – czarami. Skrzynie z zielonymi symbolami wpływają na rozwijanie relacji, a z niebieskimi – na ekonomię. Po otwarciu skrzyni rozwijającej umiejętności posługiwania się określonym rodzajem broni, trzymana przez Bohatera broń zmienia się, w zależności od rzeczy, które zrobiono przed otwarciem skrzyni.

Czas spędzany na drodze do władzy jest niestały. Kiedy Bohater zostaje przywołany przez Teresę w przełomowych momentach, czas wokół niego zatrzymuje się i wraca do swojego biegu dopiero po opuszczeniu drogi. Kiedy jednak postać przeniesie się na nią za pośrednictwem teleportu w Sanktuarium, czas płynie normalnie.

Sylwetki Edytuj

W miarę postępu w głównym wątku fabularnym, przed wrotami do otwarcia pojawiać będą się widmowe sylwetki postaci niezależnych, którym Bohater udzielił pomocy lub z którymi się zaprzyjaźnił. Znajdują się wśród nich zarówno ważne dla fabuły postacie, takie jak Walter, jak i powiązane z zadaniami pobocznymi, np. Brian. Sylwetki te są graficznym przedstawieniem poparcia, jakie zdobył Bohater dla swojej rewolucji, wpływają również na to, jak duże będą skrzydła króla pod koniec gry – im więcej zgromadził popleczników, tym skrzydła będą większe.

Postacie z głównego wątku Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

W nawiasach podano nazwy zadań, jakie należy ukończyć, żeby dana postać pojawiła się na drodze do władzy.

Rzeźby Edytuj

Droga do władzy - rzeźba

Za każdym razem, kiedy Bohater otwiera nowe wroga, na cokołach przy nich pojawia się przy nich wyobrażająca go rzeźba, oddająca jego ubiór, noszoną broń, fryzurę itd. Kiedy postać w miarę postępów w grze zmienia swój wygląd lub rozwija określone umiejętności, rzeźba na cokole zmienia się wraz z nim. Poprzednie rzeźby pozostają niezmienne, tworząc „migawkę” tego, jak Bohater wyglądał w momencie ich otwarcia. Stanowi to swego rodzaju linię czasu postępów postaci. Rzeźba na cokole po lewej stronie pojawia się tylko jeśli gra rozgrywana była w trybie kooperacji.

Wrota i skrzynie Edytuj

Na drodze do władzy znajduje się 48 skrzyń, do otwarcia których wymagane jest łącznie 1512 pieczęci Gildii. Do dziesiątych wrót postać dotrze dopiero w momencie, kiedy zostanie pełnoprawnym władcą Albionu. Otwarcie wszystkich skrzyń zapewnia osiągnięcie „Wielki mistrz skrzyń”. Po dotarciu na drodze do władzy do zamku Bowerstone, możliwe będzie jednoczesne zwiększenie wszystkich umiejętności posługiwania się bronią białą, strzelecką i magią. Domyślnie znajduje się tam kufer odblokowujący 5. poziom, jeśli jednak postać nie otworzyła wcześniejszego, np. dla poziomu 4., kufer odblokuje oba poziomy. Liczba pieczęci wymagana do otwarcia kufra 5. poziomu wynosi w takiej sytuacji 180 (100 za poziom 5. + 80 za 4.)

Dostępne skrzynie Edytuj

Nr Nagroda PGF3 Opis / zawartość
1 Czar kula ognista 1 Ognista kula pali cele i odrzuca je o krok do tyłu.
2 Broń biała, poziom 1. 20 Zadawaj większe obrażenia dowolną bronią białą.
Broń strzelecka, poziom 1. Zadawaj większe obrażenia dowolną bronią palną.
Magia, poziom 1. Zadawaj większe obrażenia dowolnym czarem.
Czar wstrząs 40 Wstrząs razi przeciwników prądem, wywołując obrażenia i powodując chwilowe oszołomienie.
Pakiet barwników I 2 Dodaj barw garderobie swojego Bohatera, ucząc się barwić ubrania i włosy na czerwono, niebiesko, szaro i zielono.
Pakiet gestów przyjaźni Naucz się gestów gwizd, bohaterska poza oraz porozmawiaj, aby móc zaprzyjaźnić się z mieszkańcami Albionu.
Pakiet posiadacza ziemskiego Zostań największym posiadaczem ziemskim w Albionie, ucząc się jak kupować, wynajmować i urządzać domy.
3 Broń biała, poziom 2. 40
Broń strzelecka, poziom 2.
Magia, poziom 2.
Pakiet gestów miłosnych 5 Naucz się gestów tańcz, objęcia i pocałunek, aby stać się dla mieszkańca Albionu przyjacielem albo kochankiem. Odblokowuje także pakiet gestów przyjaźni.
Pakiet rodzinny Opanuj gesty małżeństwo, kupowanie domu, posiadanie dzieci i adopcja. Powoduje również odblokowanie pakietu gestów miłosnych.
2. poziom kowala Zostań lepszym kowalem i wykuj sobie drogę do bogactwa.
2. poziom pieczenia ciast Popraw swoje umiejętności kulinarne i zarabiaj piekąc ciasta.
2. poziom lutnisty Popraw swoje umiejętności gry na lutni i zarabiaj więcej pieniędzy występami.
4 Czar burza lodowa 40 Burza lodowa wywołuje deszcz zamrożonych odłamków, które sieją zniszczenie wśród wrogów.
Pakiet gestów błazna 5 Wejdź w rolę komedianta i opanuj gesty łaskotki, gra w łapki i taniec kurczaka.
Pakiet barwników II Khaki, fioletowy, pomarańczowy, różowy.
3. poziom kowala 10
3. poziom pieczenia ciast
3. poziom lutnisty
5 Czar wir 40 Wir tworzy chmurę, która porywa wrogów i obraca ich w powietrzu, uniemożliwiając atak. Możliwe dodatkowe obrażenia od zderzeń z różnymi obiektami.
Tkanie czarów 50 Zdobądź umiejętność łączenia czarów poprzez noszenie dwóch rękawic.
Pakiet barwników III 5 Biały, limonkowy, żółty, brązowy.
Pakiet przedsiębiorcy Naucz się prowadzić sklep, a wktórce będziesz miał własne imperium handlowe.
6 Broń biała, poziom 3. 60
Broń strzelecka, poziom 3.
Magia, poziom 3.
Pakiet dręczycielski 5 Naucz się nękać ludzi za pomocą gestów obelga, pokaź palcem i wyśmiej oraz groźba.
Pakiet złodziejski Zostań pierwszorzędnym złodziejem, ucząc się, jak kraść. Tylko uważaj, żeby cię nie złapano.
4. poziom kowala 25
4. poziom pieczenia ciast
4. poziom lutnisty
7 Czar pchnięcie mocy 40 Pchnięcie mocy powoduje magiczne odepchnięcie wrogów. Uderzenie w ścianę lub zepchnięcie z krawędzi wywoła dodatkowe obrażenia.
Pakiet dobrego rodzica 5 Zostań najwspanialszym rodzicem na świecie i naucz się gestów połaskotanie dziecka, podnieś i przytul dziecko oraz przytul dziecko.
Pakiet gestów chuligana Chcesz zostać hałaśliwym, nieznośnym łobuzem? Naucz się gestów rodeo, bąk w stronę wieśniaka i wulgarne zachowanie.
5. poziom kowala 60
5. poziom pieczenia ciast
5. poziom lutnisty
8 Broń biała, poziom 4. 80
Broń strzelecka, poziom 4.
Magia, poziom 4.
Pakiet przerażających gestów 5 Opanuj gesty warczenie, złowrogi śmiech i żądny krwi okrzyk, aby zostać postrachem Albionu.
9 Czar ostrza 40 Ostrza przywołują magiczne miecze, które wyszukują i przebijają wrogów.
10 Broń biała, poziom 5. 100
Broń strzelecka, poziom 5.
Magia, poziom 5.

Wymagane pieczęcie wg kategorii Edytuj

Umiejętności bojowe Edytuj

Do pełnego ulepszenia umiejętności korzystania z broni białej, dystansowej i czarów wymaganych jest 900 pieczęci, po 300 na każdą kategorię. Należy je odblokowywać w określonej kolejności, od poziomu 1. do 5.

Czary Edytuj

Do odblokowania wszystkich czarów, w tym kuli ognia i tkania czarów, wymaganych jest 251 pieczęci. Czary można odblokowywać w dowolnej kolejności.

Nieruchomości Edytuj

Żeby uzyskać możliwość zakupienia wszystkich nieruchomości i biznesów, wymagane jest 7 pieczęci.

Prace Edytuj

Do pełnego ulepszenia lutnictwa, kowalstwa i pieczenia ciast wymaganych jest 300 pieczęci, po 100 na każdą. Należy je odblokowywać w określonej kolejności, od poziomu 2. do 5. (1. poziom Bohater zna domyślnie).

Społeczne Edytuj

Do odblokowania wszystkich wyrażeń, w tym złodziejskich, wymagane są 42 pieczęcie, zdobywane w kolejności Przyjazne → Miłosne → Rodzinne.

Barwniki Edytuj

Do odblokowania wszystkich zestawów barwników wymaganych jest 12 pieczęci. Zestawy można odblokowywać w dowolnej kolejności.