FANDOM

Fable: The Balverine Order – powieść autorstwa Petera Davida, osadzona w uniwersum Fable. W Stanach Zjednoczonych wydana 5 października 2010 roku, a w Wielkiej Brytanii – 21 października. Papierowe egzemplarze gry zawierały kod do jednorazowego wykorzystania, pozwalający odblokować wyjątkową broń w Fable III. Egzemplarze cyfrowe nie zawierały takiego bonusu.

Opis z blurby Edytuj

Dni magii i mitów chylą się ku schyłkowi, nadchodzą dni przemysłu i nauki. Kiedy sędziwy Bohater zasiada na tronie Albionu, dwóch przyjaciół – szlachcic Thomas i jego wierny sługa James – wyruszają na wschód, żeby odszukać legendarną bestię: złego, rzadko widywanego wilkołaka. Podjęcie tej wyprawy może się jednak okazać ich ostatnim przedsięwzięciem.

Chociaż wiek Bohaterów się kończy, niebezpieczeństwa i mrok wciąż czyhają w dzikich ostępach Albionu. W trakcie swojej podróży Thomas i James spotykają zarówno nieoczekiwanych przyjaciół, jak i nerwowych sojuszników, poszukujących przygód innego rodzaju. Chociaż wydaje się, że są już o krok od znalezienia tego, czego szukają, mogą nie przeżyć, żeby podzielić się opowieścią. To, czego szukają, znalazło właśnie ich...

Zawartość Edytuj

Postacie Edytuj

Miejsca Edytuj

Bronie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Historia przedstawiona w powieści zaczyna się w momencie, kiedy Nieznany król z nieznanego królestwa przechadza się po swoich ogrodach. Spotyka tam dziwnego bajarza, prawdopodobnie Quentina Locke’a, który przekonuje króla, żeby wysłuchał jego opowieści.
  • Chociaż król zakłada, że bajarzem jest Quentin Locke, to na początku znane są myśli niejakiego Thomasa Kirkmana. Może to sugerować, że narratorem jest ów Kirkman, a nie Locke. Wskazuje na to przede wszystkim fakt, że narrator nie przytacza myśli żadnego innego Bohatera poza Kirkmanem.
  • Powieść na swój sposób podzielona jest na dwie linie linie fabularne. Pierwsza rozgrywa się w nieznanym królestwie, drugą jest zaś opowieść o Thomasie i Jamesie, której słucha król.

Seria Fable
Trylogia Fable · Fable: Zapomniane opowieści (Fable Anniversary) · Fable II · Fable III · Fable Trilogy
Pozostałe gry Spin-offy The Journey · Heroes · Fortune · Legends
Minigry A Hero’s Tale · Fable II Pub Games · Coin Golf
Publikacje Powieści The Balverine Order · Blood Ties · Edge of the World · Blood of Heroes
Opowiadania Reaver · Jack of Blades · Theresa