FANDOM

Fable: Zapomniane opowieści (ang. Fable: The Lost Chapters) — rozszerzona reedycja oryginalnej gry Fable, opracowana przez Lionhead Studios, wydana na platformy Windows, Xbox i Mac OS X. Posiada tę samą zawartość, co oryginalna gra, jednak poszerzoną o nowe potwory, bronie, przedmioty, zbroje, miasta, budynki i wyrażenia. Historia została wzbogacona o dziewięć nowych lokacji i szesnaście dodatkowych misji, w tym rozbudowujących główny wątek fabularny. Używając w grze menu gracz może zbadać podstawowe dane Bohatera, takie jak chociażby informacje o liczbie małżeństw czy liczby rozwodów.

Lionhead Studios, chcąc uczcić dziesięciolecie oryginalnego Fable, stworzyło Fable Anniversary – zremasterowaną wersję Zapomnianych opowieści, z usprawnioną oprawą graficzną i dostosowaną do wysokich rozdzielczości. Wersja ta zadebiutowała na Xboksie 360 w lutym 2014, a na komputerach we wrześniu 2014.

Fabuła Edytuj

Po ukończeniu głównego wątku oryginalnego Fable, fabuła toczy się dalej. Rok po pokonaniu Jacka Rzeźnika Bohater otrzymuje wiadomość o złu odradzającemu się na północy Albionu. Bohater podróżuje statkiem na Północne Pustkowia, żeby zatrzymać Jacka po raz kolejny.

Nowości Edytuj

Nowe regiony i lokacje Edytuj

Nowe zbroje i stroje Edytuj

Nowe bronie Edytuj

Nowe zadania Edytuj

Złote Edytuj

Srebrne Edytuj

Brązowe Edytuj

Poboczne Edytuj

Nowe potwory Edytuj

Nowe i rozbudowane postacie Edytuj

  • Kosa – postać całkowicie wycięta z oryginału, w Zapomnianych opowieściach można go spotkać na wczesnym etapie gry (w zależności od tego, jak dokładnie eksploruje się okolicę), a następnie odgrywa znaczącą rolę po pierwszym pokonaniu Jacka Rzeźnika.
  • Briar Rose – postać niemalże całkowicie wycięta z pierwotnej wersji gry. W Zapomnianych opowieściach pojawia się w kilku zadaniach głównych oraz, sporadycznie, w dodatkowych.
  • Jack Rzeźnik – ujawniono więcej o przeszłości tej postaci, dodano również całkowicie nowy poświęcony jej wątek, rozgrywający się po pierwszym jego pokonaniu.
  • Szept – ujawniono więcej informacji o przeszłości Szept i Groma. Jeżeli Bohater zdecydował się oszczędzić ją na Arenie, pojawia się w tawernie w Dębowej Dolinie.

Poprawki do rozgrywki Edytuj

  • Demoniczne drzwi na minimapie oznaczono na fioletowo, ponieważ przez pierwotny kolor – czerwony – często były mylone z wrogami.
  • Nieznacznie usprawniono oprawę graficzną.
  • Licznik czasu podczas zadań zamienia kolor na czerwony, kiedy kończy się czas.
  • Miejsca do wędkowania zostały lepiej oznaczone.
  • Wyeliminowano kilka błędów.
  • Podczas ucieczki z więzienia Bargate usunięto z minimapy czerwoną kropkę symbolizującą krakena.
  • Przedmioty zbiera się poprzez „przejście po nich”. Informacja o ich zebraniu wyskakuje tylko za pierwszym razem, za każdym kolejnym pojawia się informująca o tym ikona w lewym dolnym rogu.

Powiązane kategorie Edytuj

Seria Fable
Trylogia Fable · Fable: Zapomniane opowieści (Fable Anniversary) · Fable II · Fable III · Fable Trilogy
Pozostałe gry Spin-offy The Journey · Heroes · Fortune · Legends
Minigry A Hero’s Tale · Fable II Pub Games · Coin Golf
Publikacje Powieści The Balverine Order · Blood Ties · Edge of the World · Blood of Heroes
Opowiadania Reaver · Jack of Blades · Theresa