FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Fable III to fabularna gra akcji przygotowywana przeznaczona na komputery osobiste z systemem operacyjnym Windows oraz konsolę Xbox 360, stworzona przez Lionhead Studios. Jej wydawcą, podobnie jak poprzednich części, był Microsoft. Jest kontynuacją gier Fable oraz Fable II.

Chociaż gra i dodatki do niej w dalszym ciągu dostępne są na Xboksa 360, kupno gry w wersji pecetowej jest bardzo ograniczone ze względu na fakt, że Microsoft nigdy nie dorobił dodatkowych partii, jak również ze względu na wyłączenie usługi Games for Windows Live, będącej zabezpieczeniem antypirackim, jak również w pewnym stopniu integralną częścią gry. Chociaż nabycie samego Fable III w wersji na komputery osobiste jest trudne, ale możliwe, niemożliwe jest zakupienie dodatków do niej.

Produkcja Edytuj

Produkcję Fable III oficjalnie potwierdzono podczas targów GamesCom 2009 w Kolonii. Wydarzenie zostało poprzedzone przeprowadzoną wcześniej intrygującą kampanią reklamową, mającą przywodzić na myśl tematykę rewolucji. Jest ona związana z fabułą samej gry, w której wedle zapowiedzi silny nacisk położony zostanie nie tylko na, jak dotychczas, walkę i rozwój postaci, ale też dyplomację, politykę i zjednywanie sobie poparcia tłumu. Będzie nam dane zwiedzić Aurorę, nowy kontynent w świecie Fable, który zasiedlać będzie nowa rasa. Fable III to miała być jedną z pierwszych produkcji, która miała obsługiwać nowy, autorski system sterowania Microsoftu, Project Natal, który do sprzedaży trafił jako Kinect, ostatecznie jednak plany te zarzucono.

Odbiór Edytuj

Wersja gry przeznaczona na Xboksa 360 spotkała się z ogólnie pozytywnym przyjęciem ze strony krytyków, a średnia jej ocen w agregatorze Metacritic wynosi 80/100. Recenzent portali IGN chwalił m.in. końcowy etap gry, polegający na zarządzaniu królestwem, ale krytykowali brak innowacyjności. Według GameSpot, gra pochwalić może się świetnym światem, pełnym dobrego humoru i postaci, cierpi jednak na problemy techniczne, które odbierają radość z zabawy. „Official Xbox Magazine” stwierdził, że „Fable III nie zapamiętujesz dlatego, że cię bawi, ale dlatego, że sprawia, że ci zależy”.

Wersja przeznaczona na komputery otrzymała mieszane oceny (70/100 według Metacritic). W recenzji IGN (ocena 6/10) nazwano ją „wielkim rozczarowaniem”, zarzucając nieangażującą opowieść, interfejs niedostosowany do klawiatury i myszy, „nudną walkę” i „powtarzalne zadania”. GameSpot (7/10) stwierdził, że wersja pecetowa zawiera ulepszoną oprawę wizualną i trudniejsze walki, skrytykował ją jednak za „uproszczoną rozgrywkę”, która „w dalszym ciągu odbiera radość z zabawy”. Najwięcej negatywnych opinii na temat gry wyrazili fani, zarzucający studiu m.in. liczne błędy, które nie zostały poprawione w żadnej łatce, takie jak chociażby fakt, że dzieci Bohatera są generowane całkowicie losowo, nie biorąc pod uwagę koloru skóry i wyglądu postaci gracza ani jej małżonka.

Fabuła Edytuj

Akcja Fable III rozpoczyna się pięćdziesiąt lat po zakończeniu wydarzeń znanych z Fable II. Gracz wciela się w postać potomka głównego bohatera, dorastając w dość spokojnych czasach ma szansę obserwować dynamiczny wzrost i rozwój fikcyjnego świata gry, Albionu. Jedynym problemem jest postać tyrana zasiadającego na tronie krainy. Według zapowiedzi twórców obalenie despoty będzie jednym z naszych głównych zadań, które pozwoli następnie samemu sprawdzić się w roli monarchy.

Miejsca Edytuj

Powiązane kategorie Edytuj

Seria Fable
Trylogia Fable · Fable: Zapomniane opowieści (Fable Anniversary) · Fable II · Fable III · Fable Trilogy
Pozostałe gry Spin-offy The Journey · Heroes · Fortune · Legends
Minigry A Hero’s Tale · Fable II Pub Games · Coin Golf
Publikacje Powieści The Balverine Order · Blood Ties · Edge of the World · Blood of Heroes
Opowiadania Reaver · Jack of Blades · Theresa