FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Gildia Bohaterów (ang. Heroes' Guild) — lokacja występująca w Fable, Fable: Zapomniane Opowieści i Fable Anniversary. Jest to dom Bohaterów położony w samym sercu Albionu. W Gildii są szkoleni Praktykanci, którzy po odbytej nauce są gotowi, aby wyruszyć w świat.  Od chwili powstania, aż do upadku Gildia rozkwitała, a jej wychowankowie utrzymywali bezpieczeństwo i cywilizowane funkcjonowanie krainy.

HistoriaEdytuj

ZałożenieEdytuj

Po upadku Starego Królestwa pozostała ludność Albionu popadła w izolację. Wychowanie w nieufności doprowadziło do rozlewu krwi. Wkrótce mieszkańcy robili niewypowiedziane rzeczy dla świeżej wody, żywności, a nawet kobiet w wieku rozrodczym. Podczas, gdy najemnicy żyli dosyć szczęśliwie, sprzedając swoje miecze za morze mściwym ludziom, Albion został rzucony na kolan, będąc blisko upadku. Wówczas od Wschodu przybyła nadzieja w niezwykłej postaci, bandyty o imieniu Nostro.

W młodości Nostro był bandytą i najemnikiem, napędzany ambicją chciał zostawić swój ślad na świecie. Był olbrzymim człowiekiem, który nie był spokojny bez swojego miecza w żelaznym uścisku. Jednak był osobą z poczuciem przyzwoitości, ale nie osiągnął pełnego potencjału dopóki nie spotkał mądrego starca imieniem Kosa. Wydawało się, że starzec pojawił się znikąd i widział w Nostro coś więcej niż zwykłego bandytę. Nostro nieświadomy był posiadanej mocy, jako potomek Archonta. Więc Nostro wymyślił plan: jeśli poprowadzi prawidłowo Nostro, to ten bandyta może osiągnąć wielkie rzeczy. Może nawet mężczyzna ponownie zjednoczy Albion oraz cofnie szkody wyrządzone przez dzieci pierwszego Archonta. Tak więc Kosa został nauczycielem Nostro ucząc go jak być przywódcą.

Po NostroEdytuj

Dzięki radom Kosy, Nostro zarządził powrót bezpieczeństwa i dobrobytu w Albionie. Po pierwsze zebrał mężczyzn i kobiety z całej krainy, i stworzył Gildię, dzięki której mogli oni trenować, aby stać się prawdziwymi bohaterami. Tymczasem Kosa nauczał Nostro jednej z cech bohatera: Woli. Używając swoich nowych mocy, posługując się radami nauczyciela, Nostro zmusił do pokoju walczący lud Albionu. Wtedy powstała Gildia Bohaterów. Przez pewien czas wydawało się, iż Albion może powrócić do swojej dawnej świetności. Jednak te nadzieje były daremne.

Mimo nauk Kosy, Nostro coraz bardziej zatracał się w mocy żądzy kurtyzany Magdaleny. W czasie, kiedy skorumpowała Nostro, Arena, która miała być miejscem, w którym każdy może rozstrzygnąć spory w miejscu publicznym. Arena została źródłem popularnej rozrywki i Gildia Bohaterów stała się niczym innym jak domem najemników napędzanego żądzą zysku i sławy. Kosa oburzony takimi zmianami mógł tylko bezczynnie patrzeć jak Nostro i Gildia opadają w niełaskę. Ostatecznie zniknął pozostawiając Nostro z jego losem.

Pod koniec życia Nostro wreszcie zobaczył jak moc go zepsuła i jak daleko upadł od swoich młodzieńczych pomysłów. Kiedy jego uczniowie, a nawet jego żona dawno odeszli od niego. Izolacja Nostro była łatwą zdobyczą dla zabójcy, który zatruł jego jedzenie. Nostro wiedział, że umiera. Posłał po Kosę i jego dawny nauczyciel czuwał nad nim w jego ostatnich godzinach życia. Kosa z ciepłym uczuciem wspominał dobre rzeczy, które Nostro uczynił w swoim życiu. Wreszcie, w zgodzie z samym sobą, Nostro zmarł z pierwszym brzaskiem. Pochowano go na Cmentarzu Lychfield. Kosa zniknął wkrótce potem.

Nawet po śmierci pierwszego przywódcy, Gildia rozwijała się nadal, rozszerzacąc zarówno struktury i członków.

Bunt TkaczaEdytuj

Niewiele wiadomo o historii Gildii pomiędzy Nostro i Tkaczem. W młodości Tkacz wraz z grupą Bohaterów, wśród nich był Maze, zbuntowali się przeciwko ustrojowi panującemu w Gildii, który decyzyjnie oferował tylko cnotliwe Misje. Dużo krwi rozlano w krótkim buncie w imię wolności. Liczba Bohaterów, którzy posługiwali się Wolą, była najniższa od wieków. Po raz kolejny zjawił się Kosa i zaproponował Tkacza, jako nowego Mistrza Gildii. Kosa widział w nim spokojnego i bezstronnego człowieka. Pod jego kierownictwem Bohaterowie swobodnie decydowali o podejmowanych Misjach.

Bohater z Dębowej DolinyEdytuj

Czas płyną i nowi Bohaterowie przychodzili i odchodzili. Mieszkańcy Albionu żyli w względnym spokoju, aż do pojawienia się Jacka Rzeźnika, szukał swojego miecza - Miecza Aeonów, który został zapisany do Gildii. Wykorzystywał Maze, który miał dług wdzięczności wobec Jacka. Rzeźnik uratował życie młodemu Maze, aby uzyskać informacje na temat owego miecza. Wkrótce odkryto, że w celu zdobycia miecza potrzeby jest artefakt zwany "Septimal Key" i krew z królewskiej krwi linii wywodzącej się ze Sterego Królestwa. Jack powiedział Maze, aby zorganizował obławę małego misteczka Dębowa Dolina, gdzie mieszkali potomkowie Królewskiego Rodu. Drwal Brom został zabity przez samego Jacka. Była Bohaterka i czempion Areny Scarlet Robe została porwana przez Rzeźnika i osadzona w więzieniu Bargate. Córka Bohaterki, Teresa oślepiona została pozostawiona w lesie, którą zaopiekował się Dwa Ostrza, były Bohater, bedący przywódcą bandytów. Młodszy syn Bohaterki, znany później jako Bohater z Dębowej Doliny, przeżył najazd, znalazł go przy ciele ojca Maze, który uratował mu życie przed bandytą. W małym chłopcu Maze widział drogę do konfrontacji z Jackiem, który mógłby powstrzymać jego zło raz na zawsze. 

Jako że Maze ujrzał w chłopcu ogromny potencjał, teleportuje się z nim do Gildii. Pokrótce przekonuje Mistrza Gildii, aby ten umożliwił mu dołączenie do Gildii Bohaterów, gdzie przez wiele lat miał pobierać nauki, aby stać się bohaterem - największym z nich. Bohater opuszczając gildię po raz pierwszy od wielu lat dostaje od Mistrza Pieczęć Gildii. Następnie wyrusza w podróż, aby odkryć przyczynę zagłady jego wioski, odkrywa swoje przeznaczenie i prawdziwe losy swojej rodziny. Po pewnym czasie Maze informuje Bohatera o ślepej wieszczce żyjącej wśród bandytów niedaleko Dębowej Doliny. Doradza on, aby chłopak przedostał się do tego obozu. Ku zaskoczeniu Bohatera, niewidomą Wieszczką okazuje się być jego starsza siostra Teresa, którą zaopiekował się Dwa Ostrza, były Bohater i obecny Przywódca Bandytów. Po pojedynku z Dwoma Ostrzami Bohater jak i jego siostra mogą opuścić obóz.

Później w życiu Bohatera działo się dużo, po uzyskaniu dużego uznania wśród mieszkańców Albionu, został zaproszony do walki na Arenie. Walczył u boku Szept, przyjaciółki i zarazem rywalki oraz po raz pierwszy spotkał Jacka Rzeźnika. W końcu wyszło na jaw, że Jack jest tym samym który wysłał mentora Bohatera, Maze, aby ten zniszczył dom w Dębowej Dolinie. Wspomagany przez siostrę, Teresę, Bohater zdaje sobie sprawę, iż pokonanie Jacka Rzeźnika staje się jego główną misją. Tropiąc ślady swojej matki, trafia do Więzienie Bargate, gdzie próbuje uratować swoją matkę, która jest tam więziona od czasu napadu na Dębową Dolinę.

Jednak Bohater zostaje schwytany i spędza rok lub więcej w więzieniu. Gdy w końcu ucieka z matką, mężczyznę próbuje wytropić Rzeźnik. Maze jednak zwraca się przeciwko Bohaterowi i porywa jego siostrę. Po pokonaniu Maze, Bohater tropi Jacka, który podróżuje po różnych lokacjach Albionu i aktywuje kamienie niezbędne do pozyskania Miecza Aeonów. Po aktywacji wszystkich Kamieni Skupienia Rzeźnik i Miniony atakują Gildię raniąc Mistrza Gildii w czasie walk. Jack następnie rusza do Komnaty Przeznaczenia, gdzie zabija Scarlet Robe i zabiera Miecz Aeonów, który bierze jako własny, tak jak to było wiele lat temu. W Komnacie Przeznaczenia, Bohater walczy z Jackiem, po pokonaniu złoczyńcy mężczyzna ma wybór odrzucić miecz albo go wybrać. Odrzucenie: wrzucamy miecz do wiru, który powstał po śmierci Jacka. Odrzucanie pozbawia Albionu zła miecza na zawsze. Wybór miecza: musimy zabić swoją siostrę, aby użyć jej krwi do zdobycia miecza. Miecz zapewnie Bohaterowi potegę o jakiej marzył Rzeźnik. Trofeum pozostałym po Jacku Rzeźniku jest jego maska.

Powrót Jacka RzeźnikaEdytuj

Minął rok, świat powrócił do monotonii życia, a Gildia została odbudowana. Bohater podróżował po całym Albionie szukając nowego życia. Z odejściem Jacka kraina doświadczyła namiastki pokoju, mieszkańcy nie potrzebowali już jak dawniej Bohaterów. Bohater został wezwany z powrotem do Gildii przez Mistrza i Briar Rose. Otrzymują wiadomość od Kosy, który zamieszkał na Północnych Pustkowiach w celu odzyskania ponownego kontaktu pomiędzy krainą, a Gildią. Kosa opowiedział im o gromadzącym się mroku i Przywoływaczach na północy. Dodatkowo najsilniejszy z Bohaterów może otworzyć Demoniczne drzwi, znajdujace sie z Punkcie Kontrolnym, za którymi znajdują się prorocy. Za drzwiami znajduje się Fire Heart, które pozwala wezwać statek Zatopionych, który płynie do Północnych Pustkowi. Wszyscy wielcy Bohaterowie Gildii próbowali przejść przez Demoniczne Drzwi, ale te otworzyły się tylko dla Bohatera z Dębowej Doliny - najsilniejszego z nich.

Następnie mężczyzna razem z Briar Rose podróżują na Wybrzeże Haków, aby umieśćic Fire Heart w latarni morskiej. Niestety Przywoływacze atakują latarnię, a dwójak bohaterów musi ich powstrzymać. Kiedy wrogowie zostaja pobici, a Serce pokonane Zatopiony Statek pojawia sie na wybrzeżu. Dzięki niemu Bohater udaje się na Zaginioną Zatokę, po czym nastepnie udaje się do Śnieżnej Iglicy, aby porozmawiać z Kosą. Planem Kosy jest zapytanie lokalnej Wyrocznio zło otaczające Północne Pustkowia, ale potrzebuje czterech run, aby ją obudzić. Kosa wysyła Bohatera do Nekropolii, wielkiego miasta zamieszkałego przez duchy. W czasie poszukiwań oprócz szukania i kopania nagrobków, Bohater walczył z potworami, które żyły w opuszczonym mieście.

Po obudzeniu wyroczni, ta wyjawiła prawdę o mroku, jest nim Jack Rzeźnik, który przybrał inną formę. Wyrocznia powiedziała, że Jack mieszka w wulkanie za drzwiami zwanymi Brązowymi Wrotami. Bohater chcąc ją otworzyć musi zebrać, za pomocą Maski Jacka Rzeźnika, dusze trzech Bohaterów: Król Areny, Bohaterka i Najstarszy Bohater. Dusze należy umieścić w Świątyni Archonta. Od tej pory Wyrocznia dla Bohatera służy jako źródło starozytnej wiedzy. Opisy dusz do zebrania pasują do wielu Bohaterów. Jack Rzeźnik próbuje manipulować Bohaterem poprzez myśli, chce, aby ten zabił Groma, Briar Rose czy Mistrza Gildii. Jednak Bohater może również użyć dusz już martwych Bohaterów, bez zabijania, nieznanego z imienia mistrza Areny, jego matki, Scarlet Robe i Nostro.

Po otwarciu Brązowej Bramy Bohater mierzy się z Rzeźnikiem ponownie, tym razem przeciwnik jest w postaci smoka. Po raz kolejny mężczyzna wychodzi ze starcia zwycięsko. Maska Jacka pochłania duszę z ciała matrwego smoka. Kosa telepatycznie wyjaśnia Bohaterowi, iż musi rzucić maskę w płomienie co zniszczy zło Jacka raz na zawsze. Jednak cały czas stara maska Rzeźnika stara się wpłynąć na Bohatera, obiecując niewyobrażalną władzę. Ostatecznie Bohater rzuca maskę w płomienie, co wypędza Jacka z Albionu na zawsze.

Upadek BohaterówEdytuj

Po tym jak zagrożenie stwarzane przez Jacka zniknęło na zawsze, Gildia kwitła i rozrastała się. Został powołany nowy mistrz Gildii. Jednak mieszkańcy Albionu zaczęli być coraz to bardziej nieufni wobec Gildii i jej Bohaterów, bardziej niż kiedykolwiek. Mieszkańcy znużeni byli rosnącą arogancją niektórych Bohaterów, wierząc, iż są oni ponad prawem. Z odejściem Jacka ludzie myśleli że Bohaterowie nie są już więcej im potrzebni. Przed upadkiem Dębowej Doliny i zostaniem Wraithmarsh, powstała Liga Anty-Bohaterska w Dębowej Dolinie. Pewnego dnia tłum wieśniaków z Kamiennej Atlany zaatakował Gildię. Z elementem zaskoczenia, przewagi liczebnej, nowo wymyślonymi pistoletami z Samarkandu i wahaniu większości Bohaterów, czy atakować ludzi, których przysięgło się chronić, udało się skutecznie zniszczyć Gildię. Ocalali Bohaterowie uciekli do lasu, a Gildia nie powstała nigdy więcej.

Z upływem czasu, to co zostało z Gildii zapadło się pod ziemię i zostało pochowane pod Jeziorem Bower. Bohater z Bowerstone, po 10-letnim przeszkoleniu w obozie cygańskim pod opieką Teresy, poszedł na poszukiwanie Komnaty Preznaczenia. Wejście znajdowało się na małej wyspie. Otwierało się po okazaniu Pieczęci Gildii. Później wejście znajdowało się prze Cullis Gate na wzgórzu o naziwe Hero Hill. W Kommnacie odbyły  się dwa spotkania z pierwszymi zrekrutowanymi Bohaterami, Hammer i Garth.

50 lat później oba wejścia zostały zamknięte. Kapliczka został wyburzona i zastapiona białą altaną z białym mostem prowadzącym na brzeg.Spiralna ścieżka prowadząca na Hero Hill została podzielona, górna część jest niedostepna, region ten znany jest jako Millfields. Bohater z Brightwall jako monarcha miał wybór:

  • Łupieżca: odwodnienie jeziora i przerobienie na kopalnię,
  • Page: ochrona jeziora. 

Jednak to nie prowadzi do Komnaty Przeznaczenia i kopalnie nie mają związku z Gildią Bohaterów.

PrzywództwoEdytuj

Nostro jako założyciel był pierwszym przywódcą Gildii. Późniejsi przywódcy byli zazywani Mistrzem Gildii. Znanymi Mistrzmi jakich znamy jest Tkacz i jego następca. Maze opisuje siebie jako "Szefa Gildii Bohaterów", oddając go wyżej nawet od Mistrza Gildii. Różnica pomiędzy tymi dwoma tytułami nie jest znana.

Udogodniania i wyposażenieEdytuj

Sama Gildia została zbudowana jako twierdza i sanktuarium. Ciężkie, kamienne ściany zapewniają ochronę i bezpieczeństwo dla młodych praktykantów. Gildia w przeszłości wytrzymywała wiele ataków bandyckich - niektóre wioski nie mogą pochwalić się tym osiągnięciem. Ponadto Gildia oferuje udogodnienia bezkonkurencyjne w całym Albionie, w tym:

  • Sypialnie i Jadalnia
  • Map Room
  • Biblioteka
  • Sklep w Gildii
  • Miejsca Treningowe
  • Komnata Przeznaczenia
  • Budynki Gospodarcze i Grunty

Miejsca w Fable i Zapomnianych opowieściach
Obóz bandtyów Opuszczona droga Obóz Dwóch Ostrzy Namioty elity Dwóch Ostrzy Namiot Dwóch Ostrzy
Bargate Więzienie Bargate Prison Path Lasy Wisielca Młyńskie Wzgórze Wzgórza Kata Headsman's Cave
Kamienna Altana Południowa Kamienna Altana Północna Kamienna Altana Wybrzeże Kamiennej Altany Więzienie Kamiennej Altany
Mroczny Las Wejście do Mrocznego Lasu Bagna w Mrocznym Lesie Burdel w Mrocznym Lesie Jezioro w Mrocznym Lesie Obóz w Mrocznym Lesie Starożytny teleport Darkwood Weir Świątynia Skorma
Wielki Las Wejście do Wielkiego Lasu Fisher Creek Sady Jezioro w Wielkim Lesie Grobla w Mrocznym Lesie Różany Domek Teleport w Wielkim Lesie Jaskinie w Mrocznym Lesie
Gildia Bohaterów Gildia Bohaterów Lasy Gildi Komnata Przeznaczenia
Lychfield Cmentarz Graveyard Old Graveyard Path Circle of the Dead Prison Tunnels Cliffside Path Underground Passage Underground Chamber Underground Tunnel
Dębowa Dolina Dębowa Dolina Dom Greyów Kurhany Ogród Pamięci Clifftop Path
Las Wiedźm Teleport w Lesie Wiedźm Witchwood Stone Świątynia Avo Jezioro w Lesie Wiedźm Sękowa Polana Arena Wejście na Arenę Komnata Bohaterów Arena Waiting Area
Północne pustkowia Zaginiona Zatoka Northern Wastes Foothill Nekropolia Świątynia Archonta Śnieżna Iglica Szaleństwo Archonta
Inne Punkt obserwacyjny Teren pikniku Jaskinia hobbesów Wybrzeże Haków