FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Kosa (ang. Scythe) - starożytny bohater zaliczny do najstarszych i najpotężniejszych istot w Albionie. Uczestniczył w założeniu Gildii Bohaterów.

WyglądEdytuj

Kosa z wyglądu bardziej przypomina zmumifikowane zwłoki niż starego mężczyznę. Jest on wysoką postacią noszącą złotą, lekko naderwaną zbroję i niebieski płaszcz. Na twarzy nosi chustę osłaniającą nos, policzki i czoło.

HistoriaEdytuj

Gdy po upadku Starego Królestwa Albion ogarnął chaos, Kosa postanowił zmienić ten stan rzeczy. Widział wielki potencjał w najemniku imieniem Nostro. Nauczył go korzystać z Woli. Po tym Nostro założył Gildię bohaterów, kazał w Lesie Wiedźm wybudować Arenę i wykuł Łzę Avo. Kosa był przy Nostro i dalej go szkolił, aż do czasu gdy Nostro zakochał się w kurtyzanie Magdalenie. Kurtyzana wykorzystywała go do spełniania swoich zachcianek. W tej chwili Kosa opuścił Nostro jednak wrócił do niego, gdy dowiedział się, że ten został otruty i umiera. Był z nim aż do jego ostatniego tchu i przyjął jego przeprosiny. Po śmierci Nostro w Gildii toczyły się spory o władzę. Kosa zniknął i nie wiadomo gdzie znajdował się przez kolejne setki lat.

Fable: Zapomniane OpowieściEdytuj

Fable: Zapomniane Opowieści możemy go spotkać już na początku gry w pokoju Maze'a. Następnie spotykamy go po walce z Jackiem Rzeźnikiem. Widzimy go wtedy podczas jego rozmowy z Mistrzem Gildii i Briar Rose o mieczu, którego poszukiwał Maze (Łzie Avo). Ostatni raz widzimy go przed ostateczną walką z Jackiem.

William BlackEdytuj

Wiele argumentów potwierdza domysły graczy, że Kosa to William Black: pierwszy Archont. Oto kilka z nich:

  • Podczas zdobywania dusz bohaterów jako najstarszą duszę trzeba wybrać Mistrza Gildii lub Nostro, mimo iż Kosa wydaje się być od nich o wiele starszy. Może być to spowodowane tym, że William Black oddał swoją duszę Mieczu Aeonów.
  • Według Wyroczni od Kosy starszy jest tylko Jack Rzeźnik. William Black był nieśmiertelny, ponieważ oddał swoją duszę w zamian za pokonanie Dworzan, więc mógł dożyć wydarzeń z Fable: Zapomniane Opowieści.
  • Kosa nosił złotą, lekko naderwaną zbroję i niebieski płaszcz. W Opowieściach Albionu w takich strojach przedstawiani są Archonci, w tym William Black.
  • List od Róży w Fable II opisuje Kosę opiekującego się nią po jej wskrzeszeniu. Pisze ona, że osoba, która się nią opiekuje znała Bohatera z Dębowej Doliny i wygląda na jakiegoś króla co jest odniesieniem do tego, że Kosa jako William Black był królem Starego Królestwa.
  • W Fable: Zapomniane Opowieści, gdy Wyrocznia opowiada historię Archontów wypowiada zdanie: "Ale pierwszy z Archontów wciąż rzuca swój cień na tym Świecie". Dosłownie może to oznaczać, że pierwszy Archont wciąż żyje, a do jego postaci najlepiej pasuje Kosa.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli bohater atakuje Kosę, odpowiada on: "Twoje ataki są zbyt słabe" lub "Nie masz lepszych rzeczy do roboty niż atakowanie mnie?".
  • Jest on jednym z niewielu bohaterów wymienionych w całej grze, który nie może zostać zabity przez zły wybór lub zabity w toku historii.
  • W Fable II, Kosa jest uważany przez ludności Albionu za Nekromantę, który zniknął z Albionu na zawsze. Choć nie wiadomo kiedy dokładnie zniknął, można tylko przyjąć, że stało się to gdzieś pomiędzy wydarzeniami kończącymi Fable: Zapomniane Opowieści, a zniszczeniem Gildii bohaterów.
  • Maze silnie pragnął poznać tajemnicę długowieczności Kosy. Jeśli Kosa to William Black, a Maze się o tym dowiedział to może być to powodem jego zdrady i przyłączenia się do Jacka Rzeźnika, aby oddać swoją duszę Mieczu Aeonów i tak jak Kosa żyć wiecznie.
  • Kosa zniszczył swoją Pieczęć Gildii.
  • Lalka Kosy jest do zdobycia za przejście Monetowego Golfa w maks. 10 uderzeniach w Śnieżnej Iglicy.
  • W III części serii Fable, jedną z legendarnych broni jest Młot Kosy.