FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Miecz Aeonów  (ang.Sword of Aeons) — to mityczna broń z gry Fable, Fable: Zapomniane Opowieści i Fable Anniversary. Możemy ją zdobyć po pokonaniu Jacka Rzeźnika, ale będziemy wtedy zmuszeni zabić Teresę.

HistoriaEdytuj

Miecz Aeonów został wykuty z krwi w Pustce przez samego Jacka Rzeźnika. Pewnego dnia Jack przyzwał do pustki Williama Blacka i chciał za pomocą owego miecza go zniewolić. Ten jednak zabrał miecz i uciekł. Gdy William wrócił do Albionu miecz do niego przemówił. Zaproponował mu pomoc w pokonaniu Jacka i zniszczeniu Dworzan w zamian za duszę Williama. Ten się na to zgodził i wkrótce zniszczył Rycerza Ostrzy i Damę Ostrzy. Jack Rzeźnik zdołał uciec do Pustki i szykował się do odbicia cennego miecza przez kolejne tysiące lat. Nie wiadomo co dalej się działo z mieczem aż do wydarzeń z Fable.

Opis przedmiotuEdytuj

Najstarsza z broni. Miecz Aeonów został wykuty z krwi na długo przed powstaniem Starego Królestwa. niegdyś uwolniona, jego potęga jest mocą Albionu.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnym Fable Miecz Aeonów był najpotężniejszą bronią (550 punktów obrażeń), ale w Fable: Zapomniane Opowieści ta ilość obrażeń została zredukowana do 250.
  • Dobrym odpowiednikiem Miecza Aeonów jest Łza Avo.
  • To dzięki tej broni William Black i inni Archonci byli nieśmiertelni, ponieważ William oddał jej swoją duszę.