FANDOM

Mistrz Gildii, dawniej znany jako Tkacz – postać występująca w Zapomnianych opowieściach. Trenuje młodych bohaterów, w tym Bohatera z Dębowej Doliny i Szept. Przez większość gry znajduje się w komnacie z mapą do wyboru misji.

Historia Edytuj

Bunt w Gildii Edytuj

Kilkadziesiąt lat przed wydarzeniami z Zapomnianych opowieści kilku bohaterów, wśród nich Maze i Tkacz, sprzeciwili się zasadom Gildii, która pozwalała na wykonywanie tylko prawych misji. Podczas buntu zginęło wielu bohaterów, w tym ówczesny Mistrz Gildii. Gdy rozlew krwi się zakończył, Kosa zaproponował, żeby to Tkacz zajął miejsce mistrza. Tkacz po tych wydarzeniach stał się bardziej opanowany i cierpliwy.

Szkolenie Bohatera z Dębowej Doliny Edytuj

Po zaatakowaniu Dębowej Doliny przez bandytów, Maze przyprowadza do Gildii małego chłopca, jedynego ocalałego z masakry. Mistrz zgadza się trenować chłopca i młodą uczennicę Szept. Uczy go walki bronią białą, korzystania z łuku i zasad woli. Po kilkunastu latach treningu, podczas wielkiej ceremonii, mistrz wręcza Bohaterowi i Szept pieczęcie Gildii i oficjalnie nadaje im tytuły bohaterów. Od tamtego czasu służy Bohaterowi radą i powiadamia o nowych zadaniach.

Atak Jacka Rzeźnika Edytuj

Kiedy Jack Rzeźnik zaatakował Gildię Bohaterów, mistrz próbował się bronić, ale został pokonany. Agresora udaje się powstrzymać dopiero Bohaterowi. Rok po tych wydarzeniach mistrz informuje Bohatera o rozwoju sytuacji na północnych pustkowiach, które zwróciły uwagę Bohatera. Kiedy okazuje się, że wielkim złem jest odrodzony Jack Rzeźnik, Bohater musi wykonać szereg zadań, żeby się do niego dostać i pokonać go raz na zawsze. Jednym z zadań jest zdobycie dusz bohaterów, wśród których znajduje się również dusza mistrza. Bohater może go zabić, lub zdecydować się na odebranie duszy Nostro.

Wyrocznia o Mistrzu Gildii Edytuj

„Może i jest znany bardziej jako srogi autorytet niż awanturnik i może słynie ze swojego opanowania, ale nie zawsze był taki. W młodości, kiedy znany był pod imieniem Tkacz, należał do grupy bohaterów, z Maze pośród nich, którzy sprzeciwili się poprzedniemu reżimowi Gildii i jej postanowieniu o ofiarowaniu jedynie prawych misji. W trakcie tego krótkiego buntu w imię wolności przelano wiele krwi, co sprawiło, że liczba bohaterów, i tak niewielka w świecie zanikającej obecności Woli, zmalała do najniższej od stuleci. To Kosa, dostrzegając w tkaczu spokojnego i bezstronnego człowieka, jakim ten miał się stać w przyszłości, zaproponował, aby to właśnie jego uczynić nowym mistrzem Gildii. Kogoś, kto pozostawiłby moralne przeznaczenie wszystkich przyszłych akolitów w ich własnych rękach”.

Ciekawostki Edytuj

  • Pod koniec gry, gdy zechcemy porozmawiać z Mistrzem Gildii pokaża się cut-scenka, ale on nic nie powie.
  • Mistrz Gildii na czole ma wytatułowane logo Gildii Bohaterów.
  • Przez całą grę Mistrz Gildii nie starzeje się.
  • Jeśli zdecydujemy się zdobyć duszę Mistrza Gildii podczas walki z nim możemy przez chwilę zobaczyć jak zasłania oczy i płacze.