Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Najemnicy (ang. Mercenaries) – są poplecznikami do wynajęcia w Fable, Fable: Zapomniane Opowieści i Fable Anniversary. Pomagają naszemu Bohaterowi przy wykonaniu niektórych misji.

Aby zatrudnić najemników, gracz musi udać się do miejsca, w którym przebywa najemnik. Zidentyfikować można ich po noszonych maskach i zaczepnych dialogach skierowanych do Bohatera. Podczas rozmowy najemnikiem wybieramy odpowiednią opcję dialogową poprzez, którą zgadzamy się na jego usługi. Aby zwolnić najemnika wystarczy z nim porozmawiać i wybrać odpowiednią opcję dialogową. Gracz na raz może zatrudnić tylko do dwóch najemników.

Koszt wynajęcia najemnika wynosi 10 złota (za 1 najemnika) co 10 minut.

Podczas wykonywania głównych misji, np. Arena, gracz zostanie poproszony o odwołanie jego popleczników, którzy mogą ponownie zostać wynajęci później.

ZachowanieEdytuj

Najemnicy mają własne odgórnie narzucone osobowości, dobrą lub złą. Osobowość najemnika nie ma wpływu na postać gracza, najemnik tylko rozmawia. Najemnicy będą rozmawiać z Bohaterem lub z innym najemnikiem, jeśli ten jest zatrudniony. Jeżeli wynajęci poplecznicy mają taką samą osobowość ich rozmowy będą grzeczne. Natomiast najemnicy o różnych osobowościach będą się przekomarzać lub wykłócać między sobą, np.:

  • Have you heard 'bout the times I killed a couple of Heroes?
  • I do not wish to hear of such foul deeds.
  • Did you know that I was once asked to join the Heroes Guild?
  • Don't you ever shut up?

LokacjeEdytuj

Najemników możemy znaleźć w 4 lokacjach na terenie całego Albionu.

Południowa Kamienna AltanaEdytuj

  • Osobowość: zły
  • W środku tawerny na prawo od wejścia.

Dębowa DolinaEdytuj

  • Osobowość: dobry
  • Obok drogi wiodącej na cmentarz.

Obóz Dwóch OstrzyEdytuj

  • Osobowość: zły
  • W połowie obozu Dwóch Ostrzy, przy wejściu do porzuconej drogi.

Świątynia AvoEdytuj

  • Osobowość: dobry
  • Na prawo przed wejściem do świątyni.

CiekawostkiEdytuj

  • Najemnicy zawsze używają broni lekkiej, takie jak długie miecze i oskardy.
  • Maksymalnie można wynająć do 2 najemników.
  • Najemnicy zawsze noszą maski.