FANDOM

Prezent urodzinowy (ang. Birthday Gift) - pierwsze zadnie główne w Fable i Fable: Zapomniane Opowieści. Z dość emocjonującego marzenia sennego, gdzie nasz Bohater o zostaniu dzielnym rycerzem, potężnym czarodziejem czy złym wojownikiem - zostaje obudzony przez ojca, Broma. Przypomnia on, że dziś urodziny obchodzi Teresa, siostra. Nasz bohater nie kupił jej jeszcze prezentu, tu z pomocą przychodzi ojciec. Za każdy dobry uczynek da nam 1 sztukę złota. Wiadomości w Dębowej Dolinie rozchodzą się jak pożar, więc wszelkie wieści docierają do uszu Broma. Jednak złoto może zostać uzyskane poprzez mniej legalne metody.

Opis przejścia Edytuj

Miś Edytuj

Idąc do centrum Dębowej Doliny spotykamy małą dziewczynkę, Emily. Zgubiła wypchanego misia Rosie. Miśka można zdobyć od przyjaciela Emily. Po znalezieniu Rosie można zwrócić Emily lub zbirowi.

Wyniki moralne

  • 2 do Dobra, Rosie wraca do Emily.
  • 2 do Zła, Rosie trafia do zbira.

Zdrada męża Edytuj

Za małym szpalerem domów po lewej stronie miasta, za dużym piętrowym domem stoi, Orwin Gown, zdradza swoją żonę. Podczas rozmowy z mężczyzną, on oferuje chłopakowi nagrodę za okłamanie żony mężczyzny. Żona Orwina stoi przed kuźnią i szuka swojego męża.

Wyniki moralne

  • 2 do Dobra,  odrzucenie łapówki i poinformowanie żony o zdradzie.
  • 2 do Zła, przyjecie łapówki.
  • 0, przyjęcie łapówki i poinformowanie żony o zdradzie.

Zbir Edytuj

Na wzgórzu po prawej stronie miasta znajduje się dwójka dzieci - zbir i mały chłopczyk, który stawia opór próbom pozyskania Rosie przez zbira. Bohater rozmawia z dziećmi, gdzie musi dokonać moralnego wyboru.

Wyniki moralne

  • 2 do Dobra, za pomoc chłopcu w odparciu natarczywego zbira.
  • 2 do Zła, za nabijanie się wraz ze zbirem z chłopczyka i zabranie mu Rosie.

Kuszące Beczki Edytuj

Idąc ścieżką za tewerną dostrzega nas mężczyzna, który prosi o popilnowanie skrzyń, gdyż go "wzywa natura". Podczas pilnowania przeszkadza chłopczyk stojący koło stodoły, stara się nakłonić chłopaka do rozbicia beczek, aby zbadać przedmioty znajdujące się w nich.

Wyniki moralne

  • 2 do Dobra, ignorowanie chłopczyka i pilnowanie skrzyń.
  • 2 do Zła, rozbicie beczek i ucieczka.

Jeżeli rozbijesz beczki w ostatniej znajdziesz sztukę złota. Możesz pozostać neutralny, rozbić beczki i pozyskać monetę, a nastepnie stanąc przy skrzyniach. Mężczyzna tego nie zauważy i bohater zdobywa kolejny dobry uczynek.

W niektórych beczkach wewnątrz są żuki, jednak nie stanowią one żadnego zagrożenia i można łatwo się ich pozbyć kilkoma ciosami.

Finalny prezent Edytuj

Po wykonaniu dobrych lub złych uczynków udajemy się do ojca po złoto. Następnie rozmawiamy z kupcem, który stoi przed gospodą. Prezentem są czekoladki, które kosztują 3 sztuki złota. Po udanej transakcji udajemy się drogą przebiegającą pod mostem Dębowej Doliny na pole, gdzie bawi się Teresa. Rozmawiamy i dajemy prezent, następnie wracamy do wioski.

Bandyci! Edytuj

Dębowa Dolina płonie. Budynki jęczą pod ciężarem palącego się drewna i słomianych dachów. Krzyki i tłuczone szkło słychać przez całą noc. Droga do centrum miasteczka jest zablokowana przez zniszczone ogrodzenia i martwe ciała. Jedyną drogą jest most prowadzący do rodzinnego domu bohatera.

Następnie Edytuj

Widząc zakrwawione ciało swojego ojca, chłopiec próbuje powstrzymać łzy. Płacząc wtula się w czerwoną koszulę ojca. Bandyta z krzykiem na ustach atakuje od tyłu chłopca. Nagle niebieska błyskawica zabija bandytę. Tajemniczy mężczyzna nosi niebieskie szaty i niebieskie tatuaże. Po kilku słowach chwyta rękę chłopca, teleportuje się pozostawiając zwłoki bandyty i ojca Bohatera.

Podsumowanie Edytuj

Wręcz siostrze prezent urodzinowy.

Cele Edytuj

  1. Dobre lub złe uczynki pozwalają uzbierać złota na zakup prezentu urodzinowego.
  2. Wróć do ojca, aby odebrać złoto za dobre uczynki.
  3. Znajdź kupca, aby kupić prezent - czekoladki.
  4. Daj siostrze prezent. Czeka w Północnej części miasteczka.
  5. Wróć do domu.
  6. Wróć do domu, aby odnaleźć rodzinę.

Ciekawostki Edytuj

  • Zamiast grzywny, Strażnik będzie pouczał Bohatera za złe uczynki.
  • Żona, zdradliwego męża, prawdopodobnie umarła przed zniszczeniem Dębowej Doliny. Gdy Bohater wraca do Dębowej Doliny, w Memorial Garden, znajduje 2 groby. Napis na jednym mówi: umarła, przed finalizacją rozwodu.