Podium przechwałek

Podium do przechwałek

Przechwałki – dodatkowe parametry niektórych misji, jakich podejmuje się Bohater z Dębowej Doliny. Aktywować można je poprzez stanięcie na podium do przechwałek w punkcie obserwacyjnycm, jednak są one dostępne tylko dla wybranych zadań. Za każdą przechwałkę, której podejmie się Bohater i którą uda mu się wykonać, otrzymuje on dodatkowe złoto i sławę, a za niezrealizowane otrzymuje kary. Niektóre przechwałki wykluczają się wzajemnie, np. „Czyste cięcie” wymaga od postaci, żeby zabiła każdego przeciwnika, a „Litościwy bohater”, żeby oszczędziła, kogo się da.

Kary pieniężne za niewykonanie przechwałek nie są wysokie i dotkliwe, jednak nagrody za nie pozwalają zyskać spore sumy dodatkowego złota. Poza nagrodami w postaci pieniędzy i sławy, wzięcie przechwałek może zwiększyć poziom trudności niektórych misji, zapewniając nowe podejście do nich. Do najczęstszych przechwałek, jakie można przyjąć, należą:

  • Bez zadrapania – należy wykonać misję bez otrzymania żadnych obrażeń
  • Bez ochrony – misję należy ukończyć w samych slipkach (użycie fizycznej tarczy sprawia, że przechwałka nie zostanie zaliczona)
  • Na pięści – misję należy wykonać bez używania żadnej broni ani agresywnej magii

Wśród założeń innych przechwałek znajduje się m.in. zabicie określonej ilości wrogów, niezabijanie nikogo, niezażywanie mikstur ani niespożywania jedzenia, ochrona kogoś oraz ukończenie misji w zadanym limicie czasowym. Niektóre zadania posiadają wyjątkowe, niespotykane nigdzie indziej przechwałki.

Kiedy Bohater przechwala się przed wieśniakami w punkcie obserwacyjnym, mogą oni reagować na jego przechwałki. Na większość z nich będą się radować, zaczną jednak buczeć, kiedy Bohater zobowiąże się do zrobienia czegoś złego albo stanie na podium i nie podejmie się żadnej przechwałki.

Błędy Edytuj

  • W grze istnieje błąd pozwalający na wykonanie przechwałki „Bez zadrapania” i użycia fizycznej tarczy – chociaż w teorii gracz nie wykona przechwałki, gra tego nie zauważy i zostanie ona zaliczona. Żeby sposób ten zadziałał, należy rzucić fizyczną tarczę i spowolniony czas (niewykluczone, że sposób działa również z innymi zaklęciami) dokładnie w tym samym momencie – oba zaklęcia zadziałają, ale gra nie wykryje, że rzucono zaklęcie ochronne.