FANDOM

Ród – księga pojawiająca się w grach Fable, Fable: Zapomniane opowieści i Anniversary. Bohater z Dębowej Doliny otrzymuje ją od wodza Sękowej Polany po pokonaniu białego wilkołaka. Wódz otrzymał ją od Teresy, która załączyła do niej również list. Księga opisuje starożytny i potężny ród, który przetrwał do dzisiaj, stanowiąc żywe dziedzictwo Starego Królestwa.

Treść księgi Edytuj

Księga ikona
Mimo że Stare Królestwo przestało istnieć stulecia temu, wiele jego części przetrwało w różnych regionach Albionu. Gildia w swej wspaniałej chwale, ruiny dawnych zamczysk, mroczne i plugawe sekrety chroboczące pod ziemią. Ale nie tylko kamienie i magia przetrwały. Między nami żyją wciąż spadkobiercy Królestwa. Ród, który wiąże się z wszystkim, co świadczyło o wielkości Królestwa i w dziwny sposób przyczyniło się do jego zniszczenia. Czy są to potomkowie samego archonta, czy też twórcy Miecza, bądź też ci, którzy zdołali zdusić jego moc – tego nie wie nikt. Choć całe pokolenia dzielą ich od dni Upadku, to ci, którzy przetrwali, chodzą po naszej ziemi, a w ich żyłach płynie starożytna moc. Mogą wieść żywot bohaterów lub kryć się wśród pospólstwa, ale ich związek z Mieczem dzierżonym przez samego archonta, Mieczem Aeonów, stwierdzają wszystkie odkryte pisma. Jeśli zdołam dotrzeć do potomków tego rodu, być może uda mi się odkryć, co stało się z Mleczem i przywrócić dni Starego Królestwa. Jest jedna osoba, do której prowadzą wszelkie znaki. Mimo że prowadzi spokojne życie, to zrobiła wiele rzeczy wskazujących na jej prawdziwy status. A teraz jej ród przedłużyli syn i córka. Pewnego dnia jej moc stanie się też ich udziałem.