FANDOM

Sława – status rozpoznawalności lub popularności Bohatera wśród mieszkańców Albionu. Sława, w połączeniu z moralnością, określa sposób, w jaki ludzie reagują na Bohatera: im większa sława, tym więcej osób będzie wielbiło go jako dobrego lub pogardzało nim jako złym. Większa sława odblokowuje również dodatkowe gesty w Fable i Zapomnianych opowieściach (takie jak chociażby flirt), a w Fable II polecenie podążania za Bohaterem.

Zwiększanie sławy Edytuj

Poziom sławy można zwiększać poprzez następujące czynności:

  • Wykonywanie zadań
  • Złożenie datku na świątynię Avo
  • Pokazywanie trofeów (im większa widownia, tym większa sława)
  • Zabijanie przeciwników
  • Zapłacenie bardowi 10 sztuk złota, żeby śpiewał o Bohaterze
  • Posiadania posągu Bohatera (tylko w Fable II)
  • Wzięcie ślubu, posiadanie dzieci i kupowanie domów
  • Granie na lutni (tylko w Fable II)

Poziomy sławy Edytuj

Fable i Zapomniane opowieści Edytuj

Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu sławy, Bohater otrzyma różne przydomki.

  • Poziom 0 – Nieznany
  • Poziom 1 – Niedoceniany
  • Poziom 2 – Rozpoznawany
  • Poziom 3 – Znany
  • Poziom 4 – Popularny
  • Poziom 5 – Słynny
  • Poziom 6 – Gwiazdorskiej sławy
  • Poziom 7 – Legendarny

Fable II Edytuj

Bohater posiada inne poziomy sławy w każdym regionie (jezioro Bower, Bowerstone, Oakfield, ogrody Fairfax, Westcliff i Bloodstone), co oznacza, że chociaż w jednym miejscu może być sławny, w innym jest zupełnie nieznany. Określony poziom sławy jest niezbędny do rozpoczęcia niektórych zadań, w tym zadań głównych Rytuał i Tygiel.

Fable III Edytuj

W Fable III Bohater – jako książę, a następnie król – siłą rzeczy jest sławny i rozpoznawany przez wszystkich mieszkańców królestwa. Zamiast tego funkcjonuje system popularności – Bohater może być uwielbiany lub znienawidzony przez mieszkańców. Podobnie jak w części drugiej, poziom popularności jest inny w każdym regionie i wpływa na niego nie tylko ogólny wskaźnik moralności, ale też decyzje podejmowane przez księcia/króla dotyczące określonego obszaru, takie jak wysokość czynszu i cen w sklepach, decyzje podjęte podczas zadań ważnych dla mieszkańców regionu oraz decyzje podejmowane po objęciu władzy. Przykładowo, wysokie czynsze i ceny, w połączeniu z osuszeniem jeziora Bower, sprawią, że mieszkańcy Millfields będą Bohatera nienawidzili, a wysokie czynsze i ceny oraz zachowanie jeziora sprawią, że będą nastawieni wobec niego neutralnie.