FANDOM

Skorm – bóg zła Albionu, którego boskość podważa Wyrocznia ze Śnieżnej Iglicy, mówiąc Bohaterowi z Dębowej Doliny, że zarówno Skorm, jak i Avo są tak naprawdę fałszywymi bogami. Według słów Wyroczni, przed wiekami pewien kupiec odkrył dwa miejsca, w których siła woli była wyjątkowo silna. W miejscu, w którym wola zapewniała dobre myśli i uczucia, wzniesiona została przez niego świątynia Avo, zaś w miejscu zapewniającym odwrotne myśli i uczucia wzniósł świątynię Skorma. Mieszkańcy Albionu uwierzyli jednak w nowych bogów i zaczęli ich wyznawać, wznosić do nich modły, składać datki na ich świątynie i czcić w inny sposób. Dwieście lat przed narodzinami Bohatera z Dębowej Doliny doprowadziło to do świętej wojny pomiędzy armiami dwóch bogów, która rozegrała się w Śnieżnej Iglicy i miała raz na zawsze udowodnić, który z bogów jest potężniejszy. Walka nie przyniosła jednak rozstrzygnięcia, a kult Skorma i Avo przetrwał jeszcze kilkanaście dekad. Ostatecznie obie religie zostały rozwiązane, świątynia Skorma zburzona, a na jej miejscu wzniesiono Świątynię Cieni.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż Wyrocznia twierdzi, że Skorm był tylko i wyłącznie żartem, po wejściu do świątyni Skorma w Mrocznym Lesie słychać złowieszczy głos, nienależący do żadnego z dwóch akolitów. Mogą to być jednak tylko złowieszcze myśli i uczucia, których źródłem jest silne nagromadzenie woli w tym obszarze.
  • Mimo oficjalnego rozwiązania religii, Skorm w dalszym ciągu jest czczony przez niewielką grupkę wyznawców jeszcze w czasach wielkiej rewolucji.

Zobacz też Edytuj