FANDOM

Cullis Gate

Teleporty – magiczne portale wynalezione w czasach Starego Królestwa, które umożliwiały Bohaterom szybką podróż pomiędzy miejscami oddalonymi od siebie o wiele kilometrów. Chociaż w czasach Bohatera z Dębowej Doliny w dalszym ciągu były dość powszechnie używane w Albionie, pięćset lat później, za życia Bohatera z Bowertsone, większość z nich była nieaktywna. Ich ponowna aktywacja możliwa była dzięki staraniom Bohatera i innych postaci, które doprowadziły do ich ponownego otwarcia dzięki woli.

Bohater z Dębowej Doliny mógł natychmiastowo podróżować pomiędzy wszystkimi odkrytymi przez siebie wcześniej teleportami, przemieszczać się pomiędzy nimi za pomocą pieczęci Gildii, jak również wrócić do miejsca, w którym był poprzednio, nawet jeżeli nie znajdował się w nim teleport. Pięćset lat później podróżowanie za pomocą teleportów było już znacznie bardziej ograniczone i sprowadzało się do opcji „szybkiej podróży”, podczas której mijała odpowiednia ilość godzin w świecie gry. Po upływie kolejnych pięciu dekad, w czasach Bohatera Brightwall, teleporty de facto były już przeżytkiem – działała ich zaledwie garstka, a większość ludzi nie miała nawet pojęcia o ich istnieniu. Możliwe jednak, że mapa w Sanktuarium Bohatera jest w jakiś sposób powiązana z teleportami, ponieważ po pierwszym jej użyciu zostaje on przeniesiony do teleportu w obozie Mieszkańców. W Sanktuarium znajduje się również teleport prowadzący na drogę do władzy. Teleporty w Sanktuarium wciąż działają prawdopodobnie ze względu na fakt, że zostały zbudowane przez Bohatera z Bowerstone.

Lista teleportów Edytuj

Fable: Zapomniane opowieści Edytuj

Fable II Edytuj

Fable III Edytuj