FANDOM

Trening Gildii (ang. Guild Training) — jest trzecią główną misją w Fable i Fable: Zapomniene Opowieści. Dotyczy ona postepów chłopca na różnych etapach szkolenia, aby zostać Bohaterem.

Opis przejściaEdytuj

Szkolenie w dzieciństwie

Współlokatorka Szept budzi nas i prowadzi do pola treningowego na zewnątrz Gildii, gdzie czeka Mistrz Gildii. Jest to jeden z pierwszych treningów. W ringu stoi manekin, zadaniem chłopca jest pokonanie słomianej kukły. Na początku bijemy pięśćmi i kopiemy, następnie Mistrz Gildii daje kij. Dzieki nowej broni, bohater pokonuje manekina rozbijająć go na drobne drzazgi. Z kukły wypada kula doświadczenia, którą zbieramy. Mistrz Gildii rozmawia z chłopakiem.

Bieg do Drzwi (opcjonalne)Edytuj

W pobliżu wieży Maze, stoi dwóch Praktykantów, którzy sprzeczają się który uczeń jest najszybszy. Podczas rozmowy jeden z nich twierdzi, iż jest najszybszym uczenie w Gildii i potrafi w mniej niż 50 sekund dobiec do Demonicznych Drzwi. Wyzywają Bohatera do podjęcia wyzwania. Nagrodą jest 25 złotych monet.

Placek z jabłek (opcjonalne)Edytuj

W kwaterach służby, pokojówka prosi o zebranie czerwonych jabłek porozrzucanych po terenie Gildii. Potrzebuje ich do zrobienia szarlotki na koniec tygodnia dla Mistrza Gildii. Kobieta prosi o pomoc chłopca. Za przyniesienie 4 jabłek otrzymamy ciastko jagodowe.

Trening nastolatkaEdytuj

Kilka lat później. Znów wchodzimy na ring do walki wręcz, gdzie dostajemy od Mistrza Żelazny Miecz. Postępujemy zgodnie z instrukcjami Mistrza: zaatakowanie Szept i blokowanie ataków rywalki. Brat Szept, Grom, podchodzi do ringu i rozmawia z Mistrzem. Nastepnie wraz z dziewczyną odbywamy sparing, gdzie mamy ja pokonać. Następnym treningiem jest łucznictwo, dostajemy od Mistrza Długi Dębowy Łuk. Ostatnim treningiem jest trening Woli, który odbywa się w pobliżu wodospadu. Zadaniem chłopca jest trafić zaklęciem słomiane manekiny.

Trening nastolatka - praktyka (opcjonalne)Edytuj

Po odbyciu treningów z Mistrzem Gildii, odblokowuje się możliwość praktycznego ocenienia umiejętności przez starszych praktykantów. Po uzyskaniu oceny A+ (szóstki), otrzymamy przedmioty dotyczące każdej kategorii praktykowanej przez Bohatera. Nagrody:

  • walka wręcz - Żelazna katana,
  • łucznictwo - Cisowa kusza,
  • wola - Eliksir woli i Fiolka zmartwychwstania.

Pomoc w pozbyciu się wróbli (opcjonalne)Edytuj

Praktykant w ciemnym kapturze stojący obok posągu Maze, prosi o zabicie wróbli znajdujących się na terenie Gildii. Za każdego ubitego ptaka otrzymujemy 5 złotych monet.

Atak Bandytów (opcjonalne)Edytuj

Po zakonczeniu treningu z Mistrzem Gildii, razem z Szept możemy wybrać się do Lasów Gildii aby zapolować na żuki. Jednak zamiast zwierzaków spotykamy 3 bandytów po drugiej stronie stawu. Aby pozbyć się bandytów strzelamy z łuku lub razimy błyskawicą, aby choć trochę zemścić się za Dębową Dolinę.

Ostateczny TestEdytuj

Mistrz Gildii mówi, że Test odbędzie się w Lasach Gildii. Naszym egzaminatorem okazuje się być Maze, który teleportuje się do Bohatera. Mężczyznę należy zaatakować wręcz, postrzelić z łuku lub kuszy i porazić błyskawicą. Po "pokonaniu" Maze wychodzimy z Lasu, gdzie Mistrz zaprasza na Ceremonię z okazji ukończenia nauki, która odbywa się w Komnacie Przeznaczenia. Przed wyruszeniem w szeroki świat, Mistrz pokazuje jak dysponować kulami doświadczenia. Po otrzymaniu Pieczęci Gildii Otrzymujemy paczkę zapasów, strój wieśniaka i to co zebraliśmy przez lata nauki.

Misja wykonanaEdytuj

Udało ci się ukończyć twoje szkolenie i zostałeś mianowany bohaterem.

Paczka zapasówEdytuj

Mistrz Gildii wręcza paczkę zapasów z podstawowym wyposażeniem każdego Bohatera, którą należy uzupełniać:

  • 2 Filoki zmartwychwstania,
  • Lampa,
  • 2 Eliksiry zdrowia,
  • Eliksir woli,
  • Szarlotka.

Dodatkowo otrzymujemy strój wieśniaka plus to co zebralismy podczas pobytu w Gildii.

PodsumowanieEdytuj

Pozostań w Gildii, zdobywając umiejętności potrzebne do uzyskania tytułu bohatera.

CeleEdytuj

  1. Spotkaj się z Mistrzem Gildii w ringu walki wręcz, gdzie przejdziesz trening walki w zwarciu.
  2. Zabij żuki zagrażające Lasom Gildii.
  3. Porozmawiaj z Mistrzem Gildii, aby przejść do nastepnego etapu szkolenia.
  4. Spotkaj się z Mistrzem Gildii w ringu walki wręcz aby odbyć zaawansowane szkolenie.
  5. Spotkaj się z Mistrzem Gildii w ringu do nauki łucznistwa.
  6. Spotkaj się z Mistrzem Gildii na wyspie w pobliżu wodospadu aby nauczyć się Woli.
  7. Spotkaj się z Mistrzem Gildii w pokoju map aby zakończyć kształcenie praktykanta.
  8. Wejdź do Lasów Gildii, aby rozpocząć test końcowy.
  9. Pokonaj Maze.
  10. Porozmawiaj z Mistrzem Gildii po opuszczeniu Lasów Gildii.
  11. Przejdź do pokoju map i wejdź na platformę Doświadczenia, aby uruchomić samouczek Doświadczenia.

CiekawostkiEdytuj

  • W czasie dzieciństwa nie można nic kupić ani sprzedać u kupca i gospodarza.
  • Podczas Ceremoni ukończenia nauki Grom będzie nosił hełm (od czasu do czasu).
  • Mozliwa jest śmierć w czasie dzieciństwa, stajemy przed praktykantem który ćwiczy łucznictwo, chłopiec ginie po kilku trafieniach.