FANDOM

Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

William Black — prawdopodobnie najpotężniejszy bohater jaki kiedykolwiek żył. To on odkrył wolę, pokonał Dworzan i stał się pierwszym i najpotężniejszym Archontem, założycielem Starego Królestwa. Jest przodkiem bohatera z Dębowej Doliny.

Historia Edytuj

Narodziny Williama BlackaEdytuj

W czasach, gdy ludzie wciąż cierpieli sądzenie przez Dworzan za okrucieństwa pewnemu skromnemu kowalowi i jego żonie urodził się syn.  Nazwali go William Black, miał się stać kluczem do ocalenia  Albionu

Upadek Dworzan Edytuj

William miał obsesję na punkcie Dworzan. Za wszelką cenę chciał ich obalić. Pewnej nocy podczas czytania tajemniczej książki nagle znalazł się w Pustce. Tam spotkał Jacka Rzeźnika , który siedział na tronie w otoczeniu upiornych postaci. Jack starał się zniewolić Williama za pomocą ozdobnego miecza, jednak nie udało mu się to. William zabrał miecz i wrócił do Albionu . Po powrocie miecz przemówił do Williama. Miecz zgodził się, aby użyć jego potęgi do pokonania Dworzan pod warunkiem, że William odda swoją duszę do niewoli. William zgodził się na to i ruszył na najwyższy szczyt w Albionei: Ruon. Tam wyzwał Dworzan do walki.Rycerz Ostrzy ukazał się pierwszy, dzierżący Miecz Aeonów, William zniszczył go całkowicie. Następnie do walki stanął Jack Rzeźnik. William zniszczył ciało Jacka, ale on sam przeżył w swojej masce,która przetrwała walkę. Jako ostatnia przybyła Królowa Ostrzy. William walczył z nią przez tydzień. Po tym jak William zwyciężył, ludzie ogłosili go królem nadając mu tytuł Archonta.

Złoty wiek Albionu i Stare Królestwo Edytuj

Po pokonaniu Dworzan Archont za pomocą Woli zjednoczył cały Albion i stworzył jedno uniwersalne królestwo. Przez tysiące lat pokoju, Albion był politycznym i handlowym centrum świata. William przez tysiące lat skutecznie wywijał się od śmierci. Jego potomkowie go podziwiali i również nazywali się Archontami. Jednak William musiał wrócić do pustki aby pozbyć się swojej potężnej choroby. W międzyczasie kilku z dziedziców Królestwa zaczęło terroryzować ludzi. William wrócił do Albionu i zabił oprawców to jednak nie był koniec problemów. Choroba, którą nosił William to korupcja. Wkrótce przybrała formę cielesną i nazwała się Korruptor. Za wszelką cenę pragnęła władać Albionem. Tak zaczęła się korupcja Królestwa. Później jeden z Archontów zbudował gigantyczną wieżę o wysokości tysiąca stóp. Wieża nosiła nazwę Iglica i koncentrowała w sobie całą wolę z Albionu. Przez tak dużą ilość woli w jednym obszarze otworzyła się przepaść między Albionem a Pustką przez którą wyjść mógł Korruptor. Trzech innych Archontów Stone, Sol i Blaze, aby ratować królestwo poświęcili się, aby zniszczyć Iglicę. Zginęli oni jednak na próżno. Doszło do wielkiej eksplozji, która w mgnieniu oka zniszczyła Stare Królestwo.

Kosa Edytuj

Chociaż nie jest to oficjalnie potwierdzone Kosa może być Williamem Blackiem. W "Opowieściach Albionu" powiedziane jest, że William nosił lekko uszkodzoną, złotą zbroję przykrytą niebieskim płaszczem. Bardzo podobny strój nosi Kosa. Kolejnym dowodem na to, że Kosa może być Williamem Blackiem jest to, że jest bardzo stary. Wyrocznia mówi nam, że starszy od niego jest tylko Jack Rzeźnik. William był w stanie uniknąć śmierci dzięki temu, że oddał swoją duszę Mieczowi Aeonów więc mógłby dożyć czasów z Fable: Zapomniane Opowieści.

List od Rose Edytuj

Po tym jak Bohater/Bohaterka z Kamiennej Altany złożył/złożyła swoje życzenie w Iglicy, otrzymał/otrzymała list wysłany od jego/jej siostry Rose (zakładając, że Bohater wybrał "Miłosne" zakończenie). W tym liście pisze, że jest bezpieczna i jest w towarzystwie nieznajomego, który jest "straszny, lecz miły". Nieznajomy także przywdziewa maskę i pojawia się jako Król. Zostało potwierdzone, że ten nieznajomy to Kosa, który został podejrzany w każdym razie od czasu kiedy wiedział o Rose i jej bracie/siostrze i nie pojawił się od pokonania Jack Rzeźnika w Fable: Zapomniane Opowieści.